تاریخ: ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۲۷
بازدید: ۱۰۹
کد خبر: ۲۹۲۷۵۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

ایمیدرو مأمور احداث نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی در کرمانشاه شد

‌می‌متالز - عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: بعد از پیگیری‌های یکساله از وزارت صمت، سازمان توسعه صنایع معدنی ایران یا ایمیدرو مأمور شد که نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی در شهرستان کرمانشاه را احداث کند.

به گزارش می‌متالز، محمد رشیدی اظهار داشت: براساس انعقاد تفاهم‌نامه بین وزارت صمت و نیرو، مقرر شده وزارت صمت برق صنایع را خود تأمین کند و تصویب نیروگاه سیکل ترکیبی ۵۰۰ مگاواتی در شهرستان کرمانشاه به این منظور است.

وی عنوان کرد: بعد از پیگیری‌های یکساله از وزارت صمت، سازمان توسعه صنایع معدنی ایران یا ایمیدرو مأمور شد که نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی در شهرستان کرمانشاه را احداث کند.

رشیدی گفت: با توجه به پروژه‌های نیمه‌تمام در حوزه صنعت کرمانشاه تأکید شد که سرمایه‌گذاران بزرگ صنعتی و معدنی کشور سهامدار این نیروگاه باشند که نیروگاه به بن بست نرسد و شرکت‌های مختلفی به عنوان سهامداران اصلی معرفی و تفاهم نامه امضا و قطعی شد.

رشیدی با بیان اینکه اعتبار این پروژه حدود ۱۱ هزار میلیارد تومان است افزود: این پروژه ۵۰۰ نفر اشتغالزایی مستقیم دارد، اما مهمتر از آن زیرساخت انرژی در کرمانشاه ایجاد می‌شود که بتوانیم صنایع بزرگتر فلزی را در کرمانشاه ارتقا ببخشیم.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نیروگاه سیکل ترکیبی سه ویژگی منحصر به فرد دارد عنوان کرد: این نیروگاه کمترین آلودگی زیست محیطی را دارد، زیرا مازوت مصرف نمی‌کند و سوخت آن گاز است.

وی گفت: این نیروگاه مصرف آب ندارد و در عین حال بالاترین راندمان را دارد و به زودی با حضور وزیر صمت در کرمانشاه کلنگ‌زنی می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده