تاریخ: ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۱:۲۴
بازدید: ۱۷۹
کد خبر: ۲۹۳۵۳۷
سرویس خبر : صنایع کوچک
با موافقت هیات دولت؛

چهار شهرک صنعتی جدید در استان‌های اصفهان، سمنان، کردستان و مرکزی ایجاد می‌شوند

‌می‌متالز - هیات دولت با ایجاد ۴ شهرک صنعتی جدید در استان‌های اصفهان، سمنان، کردستان و مرکزی موافقت کرد و بر این اساس شرکت شهرک‌های صنعتی ایران موظف است برای ایجاد این تعداد شهرک‌های صنعتی اقدام لازم را انجام دهد.

به گزارش می‌متالز، بر این اساس شهرک صنعتی تبدیلات گازی در شهرضای استان اصفهان با ۹۸ هکتار مساحت و شهرک صنعتی شماره ۲ شاهرود در استان سمنان با ۵۰۰ هکتار مساحت ایجاد خواهند شد.

همچنین، شهرک صنعتی بزرگ کردستان در دیواندره استان کردستان به مساحت ۷۱۳ هکتار و شهرک صنعتی شهید سلیمانی در زرندیه استان مرکزی نیز با ۲۰۰۰ هکتار مساحت ایجاد می‌شوند.

با تهیه و ارسال گزارش ضرورت ایجاد و مکان‌یابی شهرک یا ناحیه صنعتی به لحاظ فنی و اقتصادی توسط شرکت شهرک‌های صنعتی هر استان و پس از بررسی و بازدید میدانی کارشناسان معاونت فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، گزارش اظهار نظر کارشناسی به هیأت مدیره ارائه و در صورت تأیید مورد تصویب قرار می‌گیرد.

مطابق ضوابط و مقررات قانونی و مفاد بند ۸ قانون راجع به تاسیس شرکت شهرک‌های صنعتی ایران؛ مجمع عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی ایران موظف است با توجه به سیاست‌های دولت جمهوری اسلامی ایران و با تصویب هیات دولت برای افزایش تعداد شهرک‌های صنعتی اقدام لازم را انجام دهد. همچنین مجمع عمومی شرکت‌های تابعه (هیات مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران) می‌تواند با توجه به نیاز و ضرورت نسبت به توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی مصوب اقدام کند.

به استناد مفاد قانون حمایت از ایجاد نواحی صنعتی روستایی؛ مصوبه هیات مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به‌عنوان مجمع عمومی شرکت‌های استانی تابعه، شرط لازم برای تصویب نواحی صنعتی جدید با وسعت زیر ۵۰ هکتار است و در عین حال تصویب نهایی آن مشروط به تایید و اخذ مصوبه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان است.

سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت‌های استانی تابعه آن اکنون با دارا بودن ۵۱۰ شهرک و ۳۴۱ ناحیه صنعتی و پنج منطقه ویژه اقتصادی درحال بهره برداری، ۸۶ شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی، ۶ شهرک فناوری، ۴۰ مرکز خدمات فناوری و کسب و کار، ۲مجتمع فناوری اطلاعات و خدمات نرم افزاری، ۱۰۰ هزار و ۵۸ قرارداد منعقده و بهره برداری از ۴۹ هزار و ۸۸۲ واحد صنعتی و سه‌هزار و ۲۷۰ واحد کارگاهی، زمینه اشتغال مستقیم ۹۹۸ هزار و ۵۹۵ نفر را در سراسر کشور فراهم کرده است.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده