تاریخ: ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۲۳
بازدید: ۱۳۶
کد خبر: ۲۹۴۴۵۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

وزارت صمت خبر داد: ایران در آستانه صادرات خودرو به روسیه

‌می‌متالز - سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: ایران‌خودرو و سایپا، دو خودروساز بزرگ ایران در حال دریافت مجوز‌های لازم برای صادارت خودرو به این کشور در آینده هستند.

به گزارش می‌متالز، امید قالیباف، سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران گفت، ایران‌خودرو و سایپا، دو خودروساز بزرگ ایران در حال دریافت مجوز‌های لازم برای صادارت خودرو به این کشور در آینده هستند.

وی با توضیح اینکه ساپیا با یک شرکت بلاروسی، برای تامین ۴۵ هزار دستگاه خودروی شاهین و کوئیک توافق امضا کرده است، گفت: «این خودرو‌ها به روسیه تحویل داده خواهد شد.»

با این حال، قالیباف مشخص نکرد، سایپا این خودرو‌ها را مستقیما به روسیه ارسال می‌کند یا از طریق بلاروس تحویل خواهند شد. وی توضیح داد، به علت تحریم‌های غرب، این موضوع نیازمند شفاف‌سازی است.

این مقام ایرانی افزود: «ایران‌خودرو یکی از خودرو‌های خود را به عنوان نمونه برای دریافت مجوز به روسیه فرستاده است و پس از آن با شرکت‌های خصوصی در روسیه برای امضا قرارداد تماس خواهد گرفت.»

تهران و مسکو، نوامبر گذشته یک یادداشت تفاهمی برای صادرات خودروی ایرانی به روسیه به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار امضا کردند. دو کشور همچنین شرایط تولید مشترک خودرو را بررسی کردند.

خودروسازان خاورمیانه پس از خروج برند‌های اروپایی، آمریکایی و ژاپنی، به بازار روسیه چشم دوخته‌اند.

منبع: خبرگزاری برنا

عناوین برگزیده