تاریخ: ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۵۰
بازدید: ۱۴۲
کد خبر: ۲۹۴۵۵۲
سرویس خبر : آهن و فولاد
معاون وزیر صمت خبر داد:

سه طرح فولادی در سال جدید وارد مدار تولید می‌شوند/ ایجاد ظرفیت تولید ۴۵ میلیون تن فولاد در کشور

‌می‌متالز - معاون وزیر صمت و رئیس هیات عامل ایمیدرو از وارد مدار تولیدن شدن سه طرح فولادی در نیمه نخست سال آینده خبر داد.

به گزارش می‌متالز، «وجیه‌الله جعفری» معاون وزیر صمت و رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، ضمن بیان مطلب فوق گفت: در نیمه نخست سال آینده سه طرح فولادی وارد مدار بهره‌برداری می‌شود که ظرفیت تولید فولاد در کشور را به میزان حدود سه میلیون افزایش می‌دهد.

وی افزود: تاکنون ۴۵ میلیون تن ظرفیت تولید فولاد در کشور ایجاد شده و تلاش می‌شود تا سال ۱۴۰۴ ظرفیت تولید فولاد در کشور تا ۵۵ میلیون تن افزایش پیدا کند.

رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) ادامه داد: سه طرح فولادی در کشور دارای پیشرفت اجرایی بالایی است که هریک از این طرح‌ها در حدود ۸۰۰ هزار تا یک میلیون تن ظرفیت تولید دارد در ۶ ماهه نخست سال جدید بهره‌برداری می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به طرح توسعه فولاد سفیددشت، اظهار کرد: با توجه به اینکه سهامدار اصلی این طرح صنعتی فولاد مبارکه است و حمایتی که در زنجیره بالادستی و پایین دستی می‌شود به سرعت در حال اجراست و در مقایسه با طرح‌های هفتگانه فولادی کشور از پیشرفت بیشتری برخوردار است.

جعفری همچنین گفت: همکاری خوب ۲ سهامدار فولاد سفیددشت نقش موثری در پیشرفت طرح توسعه این واحد دارد.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده