تاریخ: ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۴۶
بازدید: ۲۴۵
کد خبر: ۲۹۵۸۰۷

بررسی پرونده آب‌های مرزی و اتصال راه آهن در سفر هیات ایرانی به عراق

می متالز - معاون وزیر بازرگانی عراق با بیان اینکه موارد مختلفی مانند ارتباط خط راه آهن و پرونده های مربوط به آب و رودخانه های مشترک در سفر دو روزه هیات ایرانی به این کشور مورد بررسی قرار می‌گیرد، گفت: این امید وجود دارد تا ظرف این دو روز توافقات به امضا برسد.

به گزارش می‌متالز، امروز و فردا هیات ۶۰ نفره ایرانی شامل مسوولان اقتصادی دولتی و پارلمانی که به بغداد سفر کرده‌اند با مسوولان عراقی دیدار‌های متعددی خواهد داشت.

کمیته‌های ۵ گانه ایران و عراق پیش‌نویس‌هایی را برای توافقات در عرصه‌های متعدد آماده کرده‌اند و این امیدواری وجود دارد تا ظرف این دو روز به امضا برسد و سپس به مرحله اجرا برسد.

صورتجلسه مشترک شامل بسیاری از همکاری‌های راهبردی از جمله توسعه روابط تجاری دو کشور، موضوع ارتباط خط راه آهن بین دو کشور، پرونده‌های مربوط به آب و رودخانه‌های مشترک، پرونده‌های سیاسی، مسائل مرزی و حمل و نقل جاده‌ای می‌شود و قرار است فردا دوشنبه به امضا برسد.

ستار جبار الجابری معاون وزیر بازرگانی عراق در حاشیه نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و عراق با تاکید براینکه کمیته‌های دو کشور اقداماتی بزرگ و سازوکار‌هایی فعال را روی میز و دستور کار خود دارند، گفت: امیدواریم نتایج این نشست منجر به توسعه روابط راهبردی بین ایران و عراق شود.

لازم به ذکر است، از روی گذشته هیاتی از ایران به ریاست سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد به عراق سفر کردند و براساس برنامه از پیش تعیین شده و در ۵ کمیته قرار است رایزنی‌های اقتصادی را پیگیری کنند.

این کمیته‌ها شامل کمیته تجارت، حمل و نقل، انرژی، بانکی و مالی و سرمایه گذاری است. با توجه به اعلام برنامه‌های سفر وزیر اقتصاد به عراق قرار است دیدار‌های وزیر و هیات همراه از امروز آغاز و تا فردا ادامه یابد.

ریاست هیات طرف عراقی را نیز اثیر داوود سلمان وزیر بازرگانی عراق بر عهده دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده