تاریخ: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۲۱
بازدید: ۲۰۹
کد خبر: ۲۱۳۳۲۱

توقف قطار ایران به عراق در ایستگاه بی‌پولی/ دنبال سرمایه‌گذار خارجی هستیم

‌می‌متالز - نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت راه برای اتصال راه‌آهن ایران به عراق از کرمانشاه پولی ندارد و اولویت کنونی این وزارتخانه، خط راه آهن شلمچه_ بصره است که در گذشته بودجه آن تهیه شده است.

به گزارش می‌متالز، محمد رشیدی امروز در کرمانشاه اظهار داشت: موضوع اتصال خط راه آهن کرمانشاه به عراق مساله بسیار مهمی برای استان است، اما متأسفانه وزارت راه پولی برای این اقدام ندارد.

وی افزود: رایزنی‌های زیادی در این خصوص صورت گرفته، اما نظر مجموعه وزارت راه و راه آهن کشور این است که بدلیل نامطلوب بودن امنیت برخی از شهر‌های عراق در غرب کشور و نبود بودجه، اولویتی در این خصوص نیست.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هرچند خط راه آهن کرمانشاه-عراق جزو برنامه‌های وزارت راه است، اما اولویت کنونی این وزارتخانه، خط راه آهن شلمچه - بصره است که در گذشته بودجه آن تهیه شده است.

رشیدی ادامه داد: یکی از بند‌های قرارداد ایران با کشور چین، سرمایه‌گذاری در بخش راه است که اکنون قصد داریم از این طریق با جذب سرمایه‌گذار، خط راه آهن کرمانشاه خسروی و سپس عراق را تکمیل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در کمیسیون تلفیق توانستیم بودجه بسیار خوبی را برای کرمانشاه در بحث ساماندهی آبشوران و قره‌سو، فاضلاب کرمانشاه، محرومیت‌زدایی، سد گاوشان و آب روستایی أخذ کنیم که ان‌شاء‌الله بزودی در این خصوص به تشریح عملکرد خواهیم پرداخت.

نماینده مردم کرمانشاه در خانه ملت در پایان، گفت: یکی از اولویت‌های کنونی مجمع نمایندگان، آزادراه همدان کرمانشاه است که تکمیل آن باعث رونق و توسعه استان خواهد شد.

منبع: خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده