تاریخ: ۲۸ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۲۱
بازدید: ۲۴۳
کد خبر: ۲۸۰۹۱۵

افتتاح ناقص راه‌آهن کرمانشاه در دولت روحانی/ افزایش سرعت به ۱۰۰ کیلومتر با تقویت جوش ریل‌ها

‌می‌متالز - مقام مسوول وزارت راه و شهرسازی با اشاره به سرعت ۶۰ کیلومتری سیر قطار‌های مسافری در مسیر تهران-کرمانشاه، گفت: جوش ریل‌های این مسیر در حال تقویت است.

به گزارش می‌متالز، مهرداد آهکی، مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه اظهار کرد: با تکمیل مراحل آماده‌سازی مسیر ریلی کرمانشاه - تهران که در مرحله تکمیل "بالاست" و تقویت جوش ریل‌ها توسط شرکت ساخت و توسعه است، سرعت قطار به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه سرعت کنونی قطار در این مسیر ۶۰ کیلومتر است، اظهار کرد: با تکمیل طرح آماده سازی مسیر ریلی کرمانشاه - تهران زمان طی این مسیر به ۶ تا ۷ ساعت کاهش پیدا خواهد کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه ادامه داد: از مجموع ۲۶۳ کیلومتر مسیر ریلی این خط تاکنون ۴۰ کیلومتر در حد فاصل کرمانشاه به بیستون به پایان رسیده و ۲۲۳ کیلومتر مابقی نیز پیش بینی می‌شود تا آخر امسال به اتمام برسد.

آهکی تاکید کرد: با افزایش سرعت قطار در این مسیر می‌توان از واگن‌های پیشرفته و درجه یک و ۲ نیز برای رفاه حال مسافران استفاده کرد که بدون شک در کنار کاهش زمان سفر موجب رفاه حال و رضایت مردم نیز خواهد شد.

وی با بیان اینکه استفاده از خطوط ریلی در مسافت‌های بیش از ۳۵۰ کیلومتر مقرون به صرفه بوده و اقتصادی است اضافه کرد: افزایش سرعت قطار‌ها در این مسیر و کاهش زمان سفر موجب خواهد شد تا بسیاری از بازرگانان برای حمل کالا‌های خود از قطار استفاده کنند که در مجموع موجب کاهش ترافیک جاده‌ای نیز خواهد شد.

آهکی با اعلام اینکه پس از ترمیم مسیر ریلی کرمانشاه - تهران مسافران کرمانشاهی می‌توانند هفت ساعته به تهران و ۱۷ ساعته به مشهد برسند، تأکید کرد: هم اکنون قطار‌های کرمانشاه به مقصد تهران و مشهد یک روز در میان حرکت می‌کنند که به طور متوسط در هفته ۱۵۰۰ مسافر را جابجا می‌کنند که چنانچه این خط تکمیل شود تعداد مسافران افزایش پیدا خواهد کرد.

اواخر سال ۹۶ با حضور رئیس‌جمهور خط‌آهن فیروزان-کرمانشاه را افتتاح کرد تا به این ترتیب شهر کرمانشاه به شبکه سراسری راه‌آهن متصل شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده