تاریخ: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۱۵
بازدید: ۲۰۳
کد خبر: ۲۵۰۸۹۸
سرویس خبر : انرژی

رایزنی برای احداث کارخانه پتروشیمی کنگاور/ تلاش برای رفع قوانین دست و پاگیر گمرکی در مناطق مرزی با کشور عراق/ پیگیری آبرسانی از سد گمیشان به کرمانشاه/ جذب سرمایه گذار برای احداث نیروگاه‌های گازی در سنقر

‌می‌متالز - اعضای مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در سرکشی به حوزه‌های انتخابیه، ضمن بازدید و بررسی مشکلات استان، نشست‌هایی را با مسوولان مربوطه جهت حل مشکلات حوزه‌های انتخابیه برگزار کردند.

به گزارش می‌متالز، علی رضایی نماینده مردم کنگاور، صحنه، هرسین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی از پیگیری‌های انجام شده در حوزه انتخابیه خود، گفت: در جلسه کمیسیون اقتصادی، پس از ارائه دلایل توجیهی به وزیر نفت با احداث کارخانه پتروشیمی کنگاور موافقت صورت گرفت که علاوه بر توسعه پتروشیمی عاملی بر کاهش بیکاری می‌شود.

رایزنی برای احداث کارخانه پتروشیمی کنگاور/ تلاش برای رفع قوانین دست و پاگیر گمرکی در مناطق مرزی با کشور عراق/ پیگیری آبرسانی از سد گمیشان به کرمانشاه/ جذب سرمایه گذار برای احداث نیروگاه‌های گازی در سنقر

در ادامه نماینده مردم شهرستان‌های کنگاور، صحنه و هرسین در مجلس شورای اسلامی از نهایی شدن ساخت سه درمانگاه در حوزه انتخابیه خود خبر داد و گفت: در طی هفته گذشته قبل از احداث این سه درمانگاه مصوبه‌ای از هیئت مدیره تحت عنوان سه مرکز استیجاری برای هرسین، صحنه و کنگاور داشتیم؛ اگر اقدامات خرید و نصب تجهیزات ساخت این سه درمانگاه انجام پذیرد؛ ظرف دو سال آینده کار ساخت درمانگاه‌ها به پایان می‌رسد.

حفر چهار حلقه چاه برای آبرسانی در هرسین

وی در خصوص تأمین آب شرب شهر پنجاه هزار نفری هرسین اظهار داشت: برای رفع کدری آب حدود ۵۰ میلیارد اعتبار در سال ۱۴۰۰ در نظر گرفته شده و تمدید آن برای آب رسانی این شهر تا سال ۱۴۰۱ نیز ادامه دارد، همچنین اقداماتی در خصوص مصوبات حفر چهار حلقه چاه صورت گرفته که مدیر عامل آبفای استان و شهرستان بعد از ایام دهه فجر شروع به کار می‌کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه یادآور شد: اختصاص تسهیلات ۵۰ الی ۱۰۰ میلیون تومانی از بانک مرکزی و بانک‌های عامل برای اقشار ضعیف و همچنین پرداخت تسهیلات ۱۵ میلیون تومانی به صورت قرض الحسنه برای افرادی که نیازمند هستند؛ از جمله اقداماتی بود که در این مدت برای بهبود شرایط معیشتی مردم انجام پذیرفت.

احداث یک مجموعه در زمینه تراکتورسازی در استان کرمانشاه

رییس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در ادامه افزود: پیگیری‌هایی در خصوص احداث یک مجموعه تراکتورسازی در استان کرمانشاه صورت گرفته که بخشی از آن به پایان رسیده و برای ادامه عملیات منتظر منابع مالی هستیم.

وی ادامه داد: پیگیری اقداماتی نظیر ایجاد دادگاه عمومی، غسالخانه و میدان دام برای بخش‌هایی از دینور صورت گرفته، همچنین طبق دستور وزیر نیرو در مورد اختصاص بودجه برای تکمیل و آبگیری دو سد قشلاق صحنه و کبوتر لانه کنگاور جلساتی را برگزار کردیم، متاسفانه پس از ۱۴ سال این پروژه مورد بی مهری واقع شده و همچنان نیمه تمام باقی مانده است، به دنبال اتمام این پروژه در حوزه انتخابیه خود هستم؛ با تامین بودجه برای تکمیل و آبگیری این دو سد مناطقی که با کمبود آب مواجه هستند به خصوص زمین‌های دیم کشاورزی، از نعمت آب برخوردار شده و رونق می‌گیرند.

کرمانشاه به عنوان استان مرزی جایگاه ویژه‌ای در کشور دارد

رضایی در رابطه با اقدامات مورد نیاز در استان کرمانشاه، بیان کرد: از دیگر اقدامات، تقویت و رفع موانع پیش رو در تولید در منطقه آزاد قصرشیرین و همچنین تخصیص بودجه برای تکمیل و راه اندازی راه آهن کرمانشاه، اسلام‌آباد و عراق است که پیگیری‌های لازم در خصوص اجرایی شدن این پروژه‌ها صورت گرفته، زیرا کرمانشاه به عنوان استان مرزی کشور جایگاه ویژه‌ای دارد.

فعال سازی بازارچه‌های محلی منجر به بهبود وضعیت مرزنشینان می‌شود

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: فعال‌سازی تعاونی‌های مرزنشین، بالا بردن سهمیه مرزنشینان، آزادی عمل بیشتر در واردات و صادرات، ساماندهی وضعیت نابسامان بازارچه‌های مرزی، تصویب قوانینی برای پروژه‌های گرمسیری و سردسیری با توجه به هزینه‌های مالی و زیست محیطی و استفاده از مدیران بومی از دیگر اقداماتی است که باید در دستور کار قرار گیرد.

رضایی در پایان خاطرنشان کرد: تلاش ما بر این است که در بازدید از روستا‌ها مشکلات اهالی روستا‌ها را از نزدیک دیده و درصدد رفع آن‌ها تلاش کنیم و به صورت تذکر و نطق مشکلات مردم کرمانشاه را به گوش مسوولان برسانیم تا شاهد کاهش معضلات در استان‌های مرزی کشور به ویژه کرمانشاه باشیم.

آغاز عملیات اجرایی منطقه آزاد قصرشیرین نیازمند توجه دولت سیزدهم

در ادامه شهریار حیدری نماینده مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی در مورد آخرین اقدامات صورت گرفته در حوزه انتخابیه خود گفت: استان کرمانشاه دارای ۶ پایانه مرزی است و به دلیل آنکه این استان، شامل استان‌های محروم و درگیر جنگ بوده نیازمند اعطای تسهیلات و معافیت‌های گمرکی و بازرگانی است، طی جلسات مختلف با وزیر راه و شهرسازی و پیگیری‌های مستمر، مرحله عملیاتی شدن این مهم صورت گرفته است.

رایزنی برای احداث کارخانه پتروشیمی کنگاور/ تلاش برای رفع قوانین دست و پاگیر گمرکی در مناطق مرزی با کشور عراق/ پیگیری آبرسانی از سد گمیشان به کرمانشاه/ جذب سرمایه گذار برای احداث نیروگاه‌های گازی در سنقر
حیدری با اشاره به ظرفیت مرزی این استان کشور تاکید کرد: سرمایه گذاری در استان کرمانشاه باید تقویت شود و این استان مورد کم لطفی و بی توجهی قرار گرفته و درخواست من از وزیر اقتصاد این است که؛ با تقویت سرمایه گذاری و اعطای تسهیلات و معافیت گمرکی در استان کرمانشاه گام موثری برای حل مشکلات این استان بردارد.

به دنبال رفع قوانین دست و پاگیر گمرکی در استان‌های مرزی هستیم

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با انتقاد از قوانین دست و پاگیر گمرکی تاکید کرد: در طی سفر مسوولان استان کرمانشاه به کشور عراق، طرف عراقی از عدم استفاده از ظرفیت‌های این کشور از سوی ایران گلایه‌مند بود و علت اصلی را قوانین گمرکی دست و پا گیر دانسته، باید اعتراف کنیم پیچیدگی‌های گمرکی که در کشور وجود دارد در سایر کشور‌ها نیست در این راستا نیازمند اصلاح قوانین از سوی دولت سیزدهم هستیم.

آب سد هواسان حق مردم ایران است

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب خاطر نشان کرد: سد هواسان در نقطه صفر مرزی واقع شده و آب‌های روان حق جمهوری اسلامی ایران به دلیل عدم اجرای پروژه به کشور عراق منتقل شده و در آنجا نیز مورد بهره برداری قرار نمی‌گیرد، جلسات متعددی برای آن برگزار شده است، مقرر شد با محوریت ۲ بانک اعتبار لازم اختصاص یابد، اما این مهم تاکنون محقق نشد و از وزیر اقتصاد تقاضا داریم پروژه سد هواسان را مورد توجه قرار دهد.

هنوز زلزله زدگان کرمانشاه مشکل دارند

حیدری با انتقاد از وام پرداختی به زلزله زدگان کرمانشاه تاکید کرد: وام مناطق زلزله زده ۲ سال توسط دولت امهال شد، اما یک سال دیگر نیز تمدید شد، به جز تعدادی از بانک‌ها، این قانون را رعایت نکردند و مردم به جای چهار درصد سود ۲۴ درصد پرداخت کردند و دچار ضرر و زبان شدند، امیدواریم این موضوع مورد توجه متولیان امر قرار بگیرد.

مردم انتظار دارند قصرشیرین به قطب اقتصادی تبدیل شود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره ظرفیت اقتصادی قصرشیرین تصریح کرد: منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین نیز با مساحت یک هزار و ۳۵ هکتار ایجاد شد و مردم انتظار دارند قصرشیرین به قطب اقتصادی تبدیل شود، اما تاکنون یک کارخانه و واحد تولیدی در آنجا احداث و راه اندازی نشده است، پیگیر تبدیل شدن قصر شیرین به منطقه اقتصادی هستیم.

ظرفیت‌های کرمانشاه در توسعه بی بدیل است

محمد رشیدی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در مورد آخرین اقدامات صورت گرفته در حوزه انتخابیه خود گفت: اولویت نخست استان کرمانشاه، پرداختن به حل مشکل اشتغال است، که با توجه به مباحث توسعه‌ای، صنعتی، معدن و کشاورزی که ظرفیت‌های زیادی در استان کرمانشاه در این سه عرصه وجود دارد، مشکلات بیکاری را می‌توان رفع کرد، پیگیر حل این مشکلات از طریق وزرای مربوطه هستم.

کرمانشاه را بر روی ریل توسعه قرار دهید

رشیدی در ادامه تاکید کرد: توجه دولت به تولید، ایجاد اشتغال، سرمایه‌گذاری بیشتر در استان کرمانشاه و حتی استان‌های مرزی دیگر حرکت در مسیر توسعه، است. انتظار داریم دولت رئیسی مباحث اقتصادی و توسعه فرهنگی را به صورت جدی به واسطه مسوولان استان‌های مرزی پیگیری کنند. امیدواریم کرمانشاه با ظرفیت‌هایی که دارد بر ریل توسعه قرار گیرد.

رایزنی برای احداث کارخانه پتروشیمی کنگاور/ تلاش برای رفع قوانین دست و پاگیر گمرکی در مناطق مرزی با کشور عراق/ پیگیری آبرسانی از سد گمیشان به کرمانشاه/ جذب سرمایه گذار برای احداث نیروگاه‌های گازی در سنقر
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به هم مرزی کرمانشاه با کشور عراق و ظرفیت میزبانی این استان از زائران حسینی (ع)، در ایام ماه محرم و صفر بیان کرد: استان کرمانشاه دروازه کربلاست و از دیرباز پایگاه ارادتمندان آستان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) بوده و ظرفیت مناسبی برای توسعه فرهنگی دارد، سرمایه گذاری روی این فرصت می‌تواند بهبود اوضاع اقتصادی و فرهنگی را به همراه داشته باشد به دنبال تحقق این مهم هستم.

کرمانشاه نهمین کلانشهر کشور با مشکلات عدیده‌ای روبرو است

نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: کرمانشاه نهمین کلانشهر کشور نه تصفیه خانه آب و نه تصفیه خانه فاضلاب دارد و این موضوع موجب شرمندگی است، چرا که این شهر سال‌ها پایگاه دفاع از کیان ایران بوده است، اما در حال حاضر به شدت با کم آبی به ویژه در تابستان روبرو است و تنها ۵ تا ۷ درصد اعتبار در بودجه ۱۴۰۰ برای موضوع مذکور پیش بینی شده بود و تخصیص پیدا کرده است. باید اقدامات لازم برای آبرسانی از سد گمیشان به کرمانشاه انجام شود.

ظرفیت‌های مرزی کرمانشاه به حل مشکلات این استان کمک می‌کند

سید جواد حسینی کیا عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با اشاره به ظرفیت‌های فراوان کرمانشاه در حوزه گردشگری، معادن و کشاورزی، به خبرنگار خانه ملت گفت: توجه به ظرفیت‌های داخلی استان کرمانشاه می‌تواند مشکلات این استان را حل کند؛ ظرفیت و هم مرزی این استان با کشور عراق کمک کننده به حل مشکلات آن به ویژه در کاهش بیکاری است، با وزرای کشاورزی، صمت و میراث فرهنگی در جهت توجه به پتانسیل این استان مرزی جلساتی داشتم.

رایزنی برای احداث کارخانه پتروشیمی کنگاور/ تلاش برای رفع قوانین دست و پاگیر گمرکی در مناطق مرزی با کشور عراق/ پیگیری آبرسانی از سد گمیشان به کرمانشاه/ جذب سرمایه گذار برای احداث نیروگاه‌های گازی در سنقر
نماینده مردم سنقر با اشاره به بهره گیری از ظرفیت صادرات در منطقه تصریح کرد: انتظار می‌رود راه اندازی سریع‌تر منطقه آزاد قصرشیرین برای رونق بخشی به حوزه صادرات در دستور کار استاندار کرمانشاه قرار گیرد و دولت در این زمینه اقدام عاجلی داشته باشد.

طرح هادی سنقر و کیایی نیازمند اعتبارات ویژه برای اجرایی شدن هستند

حسینی کیا تاکید کرد: طرح هادی سنقر و کیایی نیازمند اعتبارات ویژه برای اجرایی شدن هستند و همچنین وضعیت آسفالت راه‌های خاکی شهرستان هم نیاز به هزینه و اعتباری دارد تا به مرحله عملیاتی شدن برسد، باید در بودجه به این موضوعات توجه ویژه‌ای شود و پیگیر عملیاتی شدن یکایک این مسائل هستم.

سرمایه گذاری افق تامین انرژی پارس زیر نظر شستا

حسینی کیا با اشاره به سرمایه گذاری شستا در کرمانشاه یادآور شد: سرمایه گذاری افق تامین انرژی پارس زیر نظر شستا از ظرفیت‌های سرمایه گذاری این شهرستان در حوزه احداث نیروگاه گازی از جمله موضوعاتی بود که پیگیر آن بودم و به واسطه احداث نیروگاه در مقیاس کوچک گازی به تولید همزمان برق و حرارت می‌توان دسترسی پیدا کرد.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده