تاریخ: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۲۹
بازدید: ۱۴۶
کد خبر: ۲۵۰۸۲۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
امروز در بورس تهران رقم خورد؛

شاخص سبز ماند/ گروه فرآورده‌های نفتی در راس معاملات

‌می‌متالز - امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۲۰ هزار و ۳۲۴ واحدی به یک میلیون و ۳۴۲ هزار و ۹۲۲ واحد و نیز در فرابورس شاخص کل با افزایش ۳۰۶ واحدی به ۱۸ هزار و ۹۸ واحد رسید. طی معاملات بازار امروز، گروه فرآورده‌های نفتی با ارزش حدود ۷.۵ هزار میلیارد ریال در راس برترین گروه‌های صنعت قرار گرفت. گروه شیمیایی و فلزات اساسی نیز به ترتیب با ارزش‌های ۴.۸ و ۴.۳ هزار میلیارد ریال در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

به گزارش می‌متالز، امروز (دوشنبه ۱۶ اسفندماه ۱۴۰۰) تالار شیشه‌ای در معاملات سومین روز کاری خود، شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود؛ به طوری که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۵۰۱۰ واحدی، به رقم ۳۳۱ هزار و ۴۵ واحد رسید.

طی معاملات روز جاری، شاخ ۴ ص کل هم وزن نیز با افزایش ۲۸۴۴ واحدی، عدد ۳۴۱ هزار و ۵۱۵ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۱۷۷۹ واحدی به رقم ۲۱۳ هزار و ۶۶۹ واحد رسید.

همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۲۳۷۶۲ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۳۱ هزار و ۸۳۰ واحد رسید. شاخص بازار اول نیز با ۱۸۴۱۲ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۳۸ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۳۰۰۰۳ واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و ۵۳۵ هزار و ۱۰۲ واحد را به نمایش گذاشت.

بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نماد‌های معاملاتی کگل، پارسان، تاپیکو، وغدیر و شبندر با بیش‌ترین افزایش، تاثیر مثبت در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نماد‌های معاملاتی شستا، حکشتی، خودرو و وتجارت تاثیر منفی در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

امروز معامله‌گران بورس حدود ۹ میلیارد و ۷۸۴ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۵۷۲ هزار و ۴۵۸ نوبت معامله و به ارزش ۶۹ هزار و ۱۹۰ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

در بازار امروز، گروه فرآورده‌های نفتی با ارزش حدود ۷.۵ هزار میلیارد ریال در راس برترین گروه‌های صنعت قرار گرفت. گروه شیمیایی و فلزات اساسی نیز به ترتیب با ارزش‌های ۴.۸ و ۴.۳ هزار میلیارد ریال در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

در معاملات امروز، شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۳۰۶ واحد افزایش داشت و به ۱۸ هزار و ۹۸ واحد رسید.

در این بازار پنج میلیارد و ۱۳۲ میلیون برگه سهم و اوراق مالی به ارزش ۳۰ هزار و ۴۸۲ میلیارد ریال دادو ستد شد، تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۲۴۲ هزار و ۲۳۶ نوبت بود.

نماد‌های پلیمر آریا ساسول (آریا)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، بهمن دیزل (خدیزل)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، پتروشیمی مارون (مارون)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز) و سنگ آهن گهرزمین (کگهر) با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند.

همچنین صنعتی مینو (غصینو)، صنایع شیمیایی کیمیاگران امروز (شکام)، ویتانا (غویتا)، فرابورس ایران (فرابورس) و توسعه سامانه نرم افزاری نگین (توسن) تاثیر منفی بر شاخص فرابورس داشتند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده