تاریخ: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۲۴
بازدید: ۱۵۹
کد خبر: ۲۵۰۷۶۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
بنابر اعلام رئیس سازمان بورس:

خدمات توثیق اوراق برای دریافت وام بانکی به سهامداران ارائه می‌شود

‌می‌متالز - رئیس سازمان بورس از خدمات نوین توثیق اوراق بهادار، بدهی، ETF‌ها و سایر دارایی‌ها خبر داد و گفت: توثیق اوراق برای دریافت وام از بانک‌ها ارائه می‌شود.

به گزارش می‌متالز، مراسم رونمایی و افتتاح رسمی بزرگترین و مجهز‌ترین مرکز داده (دیتا سنتر) بازار سرمایه در بورس تهران با حضور رییس و هیات مدیره سازمان بورس، مدیران عامل ارکان، فعالان بازار و اصحاب رسانه برگزار شد.

مجید عشقی در این مراسم با ارائه توضیحاتی درباره این مرکز از خدمات نوین دیگر مانند توثیق اوراق بهادار، بدهی، ETF‌ها و سایر دارایی‌ها خبر داد و گفت: خدمت توثیق اوراق، پشتوانه الکترونیکی مناسبی برای دریافت وام از بانک‌ها برای سرمایه گذاران بازار سرمایه خواهد بود که از فروردین سال آینده ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه بازار سرمایه در سه سال گذشته گسترش زیادی پیدا کرده، افزود: با توجه به اینکه تعداد سهامداران تا ۵۰ میلیون نفر افزایش داشته، ارائه خدمات الکترونیکی وارد مرحله دیگری شده است. بیش از ۹۵ درصد معاملات بصورت آنلاین توسط سهامداران انجام می‌شود. این حجم از گسترش، مرکزی اختصاصی برای ارائه خدمات پایدار و ایمن می‌طلبد.

عشقی ادامه داد: به ارکان زیرمجموعه بازار سرمایه توصیه می‌شود در این مرکز داده، سرور‌هایی داشته باشند. از شرکت بورس هم درخواست می‌شود بالاترین سطح خدمات و پروتکل‌های امنیتی را ارائه دهد. توسعه سامانه‌های معاملاتی در دستور کار است و در هفته جاری از سامانه‌های جدید نظارتی رونمایی می‌شود.

همچنین محمود گودرزی مدیرعامل بورس تهران با اشاره به افتتاح دیتا سنتر در این شرکت گفت: این مرکز استاندارد tl ۳ دارد، اما طراحی آن بر مبنای tl ۴ است. دو پست بعد در نقطه مختلف تهران به بورس تهران سرویس می‌دهند و زمانی که این دو نقطه دچار بحران شوند ژنراتور‌ها به کمک خواهند آمد.

وی افزود: پروتکل‌های امنیتی در این مرکز براساس استاندارد‌های روز دنیا ترتیب داده و از نرم افزار‌های به روز توسط پیمانکاران استفاده شده است. در آینده نیز از سایتی که پروتکل‌های امنیتی در بستر دیجیتال داشته باشد رونمایی خواهد شد. هدف بورس تهران ارائه خدمات به اهالی بازار سرمایه است. ادامه فعالیت دیتاسنتر به عنوان یک شرکت مجزا دنبال می‌شود.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده