تاریخ: ۱۷ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۲:۳۴
بازدید: ۹۲
کد خبر: ۳۱۹۸۵۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
پرسش خبرنگار به نمایندگی از سهامداران از مجید عشقی:

اعتماد در بورس از بین رفت، آقای عشقی کی قرار است بورس درست شود؟

‌می‌متالز - یکی از پرسش‌های نبض بورس در نشست خبری روز گذشته رئیس سازمان بورس با خبرنگاران به نمایندگی از سهامداران از ایشان این بود که آقای عشقی کی قرار است بورس درست شود؟

به گزارش می‌متالز، مجید عشقی در پاسخ به این پرسش خبرنگار گفت: اینکه حال و روز بازار سرمایه خوب نیست، بله! ولی شما به عنوان رسانه‌های تخصصی بازار سرمایه واقف هستید مثبت یا منفی بودن بازار دست سازمان بورس که نیست! یک سری عواملی گا‌ها سیاسی، اقتصادی و ... دست به دست هم می‌دهد.

او افزود: هیچ جای قانون یا دستورالعملی نیست که سازمان بورس مثلا بازار را مثبت یا منفی کند که خیلی بالا نرود. سازمان بورس باید در واقع ماموریت‌های خودش را انجام دهد، ابزار ایجاد کند، از ناهنجاری‌های بازار جلوگیری کند.

رئیس سازمان بورس گفت: بله از یک سو با توجه به شرایطی که انتظارات تورمی بر روی درآمد‌های شرکت‌ها اثرگذار بوده است و از سوی دیگر با توجه به تورم‌های بالا این انتظار می‌رفت!

عشقی اظهار داشت: خب بحث سیاسی که این روز‌ها پیش آمده است بر روی بورس اثرگذار بوده است و یک شوکی ایجاد شده است که برخی از سهامداران بخاطر ترسی که از وضعیت سیاسی داشتند اقدام به فروش کردند و همه ما می‌دانیم که این شرایط گذرا هست و به سرعت برمیگردد و شرایطی نیست که پایدار باشد.

او ادامه داد: بله موضوع اعتمادی که گفتید در ماه‌های گذشته لطمه دید و این اعتماد را انتظار نداریم به سرعت برگردد، ولی با توجه اقدامات اصلاحی که دولت هم صورت گرفت امیدواریم که به مرور این اعتماد برگردد و بازار به شرایط نرمال بازگردد. البته در چند وقت اخیر بد نبوده است غیر از دیروز و امروز که این بحث سیاسی پیش آمده است و فکر می‌کنیم که این شرایط هم قطعا متعادل خواهد شد.

تعداد بازدید : 2

منبع: نبض بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده