به گزارش میمتالز، مجید عشقی در جریان این بازدید با بیان اینکه شرکتهای کارگزاری نقطه اتصال بازار سرمایه و مشتریان هستند، اظهار کرد: شرکت کارگزاری مفید یکی از نهادهای مالی پیشرو در بازار سرمایه است. بنابراین، توسعه این نهاد مالی و مرکز خدمات کارگزاری مفید جای خوشحالی دارد و امید میرود سایر نهادهای مالی بتوانند خدماتی با این گستردگی و کیفیت ارائه کنند.
مجید عشقی با اشاره به گسترش بازار سرمایه طی ۲-۳ سال اخیر تصریح کرد: اکنون بازار سرمایه قابل مقایسه با گذشته نیست و سرمایهگذاری مستقیم، با اتفاقاتی که در سال ۹۹ نمود پیدا کرد، یکی از دغدغههای جدی سازمان بهشمار میرود.
او ادامه داد: یکی از دلایل اتفاقات و فراز و فرودهای اواخر ۹۸ و ۹۹، عدم آشنایی سرمایهگذاران تازه وارد به بازار سرمایه بود و ریزش بازار پس از این زمان، بی اعتمادی را در پی داشت که جبران این بیاعتمادی، زمان بر خواهد بود.
رییس سازمان بورس اقدامات صورت پذیرفته در بازار سرمایه را در راستای بازگشت اعتماد عمومی نسبت به این بازار برشمرد و گفت: اکنون باید تمرکز از سرمایهگذاری مستقیم مهار شود و با ایجاد بسترهای مناسب، سرمایهگذاری غیرمستقیم به شدت توسعه یابد.
او شرکتهای کارگزاری را همواره یک گام جلوتر از سازمان بورس و ارکان بازار برشمرد و عنوان کرد: اگرچه بیان این مطلب شاید از سوی رئیس سازمان بورس عجیب باشد، اما این واقعیتی است که وجود داشته و باید ارکان بازار و نهاد ناظر بازار با سرعت خود را به این حد برساند تا ترویج سرمایهگذاری غیر مستقیم با سرعت و شتاب بیشتری در جامعه نهادینه شود.
عشقی با بیان اینکه سرمایهگذاری مستقیم، هیجانات و فشار به سامانهها را در پی دارد، اذعان کرد: ورود حجم گستردهای از سرمایهگذاران خرد به معاملات مستقیم بازار در هیچ جای دنیا مشاهده نمیشود. ورود حجم بالای سرمایهگذاری خرد به بازار سرمایه در ایران و معامله خرد آنها، فشار سنگینی را به سامانههای نظارتی، سامانههای معاملاتی، تسویه و سامانههای کارگزاریها وارد میکند.
او با تأکید بر گسترش فرهنگ سرمایهگذاری غیرمستقیم خاطرنشان کرد: سازمان بورس با صدور مجوزهای جدید برای صندوقها، سبدگردانی و خدمات حول محور سرمایهگذاری غیر مستقیم، تلاش کرده تا سرمایهگذاری غیرمستقیم را توسعه دهد.
امروز، دوشنبه، ۱۹ اردیبهشت، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، از مرکز خدمات مشتریان کارگزاری مفید و بخشهای مختلف این مرکز بازدید کرد و از نزدیک در جریان فرایندهای خدماترسانی این مرکز به مشتریان قرار گرفت.
یادآور میشود، مرکز خدمات کارگزاری مفید به عنوان بزرگترین مرکز خدمات و مرکز تماس مشتریان در بازار سرمایه وظیفه پشتیبانی و حمایت همه جانبه از سرمایهگذاران را با پاسخگویی ۲۴ ساعته در هفت روز هفته حتی در روزهای تعطیل در راستای ارتقای خدمات بازار سرمایه کشور بر عهده دارد.
کارگزاری مفید با جذب ۶۰۰ نفر متخصص، ظرفیت پاسخگویی و تعامل تا ۵۰ هزار تعامل در روز را در کانالهای مختلف ارتباطی مانند تلفن، ایمیل و شبکههای اجتماعی برای سرمایه گذاران در بازار سرمایه فراهم آورده است.