تاریخ: ۱۵ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۰۰
بازدید: ۱۳۶
کد خبر: ۳۱۹۴۴۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس سازمان بورس:

روند توسعه فرابورس با شتاب منطقی و مناسبی ادامه دارد

‌می‌متالز - مجید عشقی گفت: روند توسعه فرابورس با شتاب منطقی ادامه دار است. این ثمره فعالیت‌هایی که از قبل شروع شده و جا دارد از مدیران فرابورس تشکر و قدردانی کنم.

به گزارش می‌متالز، مجید عشقی، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در آیین افتتاحیه بازار توافقی فرابورس، افتتاح این بازار را اتفاق بسیار مهمی دانست و گفت: روند توسعه فرابورس با شتاب منطقی و مناسبی ادامه دارد.

وی افزود: یکی از ایراد‌های جدی بازار پایه این بود که تفاوتی با بازار شرکت‌های پذیرفته شده نداشت و روی تابلو تفاوتی نبود که می‌توانست ریسک‌هایی را برای سرمایه‌گذاران داشته باشد.

عشقی اظهار کرد: عمده شرکت‌های بازار پایه امکان پذیرش در بازار‌های بالاتر را ندارند و باید در بازار توافقی درج شوند. البته همه شرکت‌ها این طور نیستند و شرکت‌هایی که امکان پذیرش در بازار‌های بالاتر را دارند باید به بازار‌های اصلی منتقل شوند.

به گفته رییس سازمان بورس؛ روند توسعه فرابورس با شتاب منطقی ادامه دار است. این ثمره فعالیت‌هایی که از قبل شروع شده و جا دارد از مدیران فرابورس تشکر و قدردانی کنم.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در ادامه با تاکید بر اینکه معاملات سهام در بازار پایه ریسک‌های زیادی برای سهامداران دارد و بسیای از سهامداران بدون توجه به این ریسک‌ها، خرید و فروش می‌کردند، اظهار کرد: به همین دلیل فرابورس پیشنهاد راه‌اندازی بازار توافقی را مطرح کرد که بحث‌های فنی متعددی داشت، چون روند معاملات مثل سایر بازار‌ها نبود.

وی افزود: پیام ما در بازار توافقی این است که تفاوت‌های محسوس بین شرکت‌های پذیرش‌شده و پذیرش‌نشده در روند معاملات وجود داشته باشد.

عشقی گفت: در این بازار سرمایه‌گذاران باید بیانیه ریسک را امضا کنند و از لحاظ حجم مبنا و دامنه نوسان محدودیت‌های کمتری دارد، ضمن آنکه این بازار مختص سرمایه‌گذاران حرفه‌ای است.

عشقی تصریح کرد: در بازار‌های بین‌المللی هم بازاری مشابه بازار پایه وجود ندارد بلکه بازار‌های خاصی با معامله‌گران خاص فعال است.

مجید عشقی با اعلام این خبر که از این به بعد ورودی بازار پایه بسته است، گفت: شرکت‌هایی که به لحاظ قانونی باید وارد بازار سرمایه شوند و امکان ورود به بازار‌های اصلی را ندارند، وارد بازار توافقی خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: سایر شرکت‌های بازار پایه هم باید در اسرع وقت شرایط خود را برای ورود به بازار‌های بالاتر احراز کنند یا به بازار توافقی وارد شوند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده