تاریخ: ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۴۵
بازدید: ۱۵۵
کد خبر: ۳۰۶۸۶۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

سامانه جمع‌سپاری آزمون‌ها چیست؟

‌می‌متالز - به‌گفته رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، شرکت اطلاع‌رسانی و آموزش بورس در پانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی کشور از سامانه جمع‌سپاری آزمون‌ها رونمایی کرد. سامانه‌ای که سوالات آزمون‌های ۱۲ مدرک در حوزه بازار سرمایه را با مکانیزم امتیازدهی برون‌سپاری و جمع‌سپاری کرده است.

به گزارش می‌متالز، مجید عشقی در مراسم رونمایی از سامانه جمع‌سپاری طراحی سوالات آزمون، گفت: حدود ۱۲ مدرک در حوزه بازار سرمایه اعم از اصول بازار سرمایه، تحلیل‌گری، معامله‌گری و… وجود دارد که داوطلبان دریافت مدارک حرفه‌ای بازار سرمایه در این آزمون‌ها شرکت می‌کنند.

وی افزود: به شرکت اطلاع‌رسانی و آموزش بورس که متولی برگزاری این آزمون‌هاست ماموریت دادیم تا سوالات این آزمون‌ها را به صورت عمومی منتشر کند. همکاران ما ابتکاری به خرج دادند و سامانه جمع‌سپاری را ایجاد کردند.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: افراد می‌توانند با هویت مشخص وارد سامانه شوند، سوالات را مشاهده کنند و حتی در تولید سوال و اصلاح آن مشارکت داشته باشند و امتیاز کسب کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: قرار است سوالات آزمون مدارک حرفه‌ای بازار سرمایه که به صورت الکترونیکی در تهران و یازده نقطه دیگر کشور برگزار می‌شود، از محل این مخزن انتخاب شود.

تعداد بازدید : 2

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده