تاریخ: ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۲۷
بازدید: ۱۱۹
کد خبر: ۳۰۶۴۲۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مجید عشقی عنوان کرد؛

سه برنامه مهم سازمان بورس در سال ۱۴۰۲

‌می‌متالز - رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: یکی از اولویت‌ها و مباحث جدی سازمان بورس مربوط به موضوع تامین مالی می‌شود. تامین مالی از بستر بازار سرمایه (از زمان درخواست تا دریافت وجه جهت تامین مالی پروژه) باید روان بشود و در مدت کوتاهی به سرانجام برسد؛ امیدواریم تا سال آینده دست‌آورد خوبی درمورد این هدف داشته باشیم.

به گزارش می‌متالز، مجید عشقی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در حاشیه پانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی، اظهار کرد: نهاد‌های مالی دست پر و با توانمندی‌های خوبی در نمایشگاه صنعت مالی حاضر شدند و استقبال خوبی نیز به عمل آمد.

عشقی مطرح کرد: عمق بازار سرمایه و بازیگران آن نسبتا رشد داشته و به دنبال این موضوع نهاد‌های مالی نیز افزایش پیدا کرده‌اند. نهاد‌های قدیمی از قابلیت و ابزار‌های جدیدی رونمایی کردند و عمدتا در حوزه آی‌تی تحولات خوبی رقم خورده است. با چنین بستری، نمایشگاه صنعت مالی فرصت مناسبی را برای به اشتراک‌گذاری تجربیات و این توانمندی‌ها به وجود آورد.

وی افزود: همیشه ابهامی در مواجه سهامداران و نهاد‌های مالی وجود دارد که از جمله آن می‌توان به پرسش‌هایی همچون سهامداران حقوقی چه افرادی هستند و چه فعالیتی انجام می‌دهند، اشاره کرد؛ در این نمایشگاه فرصت خوبی برای طرح پرسش‌ها و رفع ابهام فراهم شد.

عشقی بیان کرد: عمده فعالان بازار سرمایه از راه‌اندازی ابزار‌های جدید استقبال کردند، نهاد‌های مالی استقبال خوبی از ابزار‌هایی همچون آتی سهم، انواع صندوق‌ها همچون صندوق بازنشستگی، تضمین اصل سرمایه و... داشتند.

رئیس سازمان بورس تصریح کرد: حساسیت اصلی بازیگران سهام عمدتا مربوط به نماد‌های متوقف می‌شد، این مساله نقدینگی بازار را نیز کاهش می‌دهد. همچنین دغدغه و حساسیت بالایی درخصوص دامنه نوسان وجود دارد که درمورد این موضوع نیز کارشناسی برخورد خواهیم کرد و تمام جوانب سنجیده می‌شود؛ مباحث مربوط به دامنه نوسان مطابق برنامه گذشته پیش خواهد رفت.

وی گفت: ابزار‌های غیرمستقیم به روان شدن بازار کمک می‌کند، اما فرهنگسازی استفاده از این نوع ابزار‌ها زمان‌بر است؛ باتوجه به پیچیده شدن ابزار‌ها باید به سوی سرمایه‌گذاری غیرمستقیم پیش برویم.

عشقی تشریح کرد: یکی از اولویت‌ها و مباحث جدی سازمان بورس مربوط به موضوع تامین مالی می‌شود. تامین مالی از بستر بازار سرمایه (از زمان درخواست تا دریافت وجه جهت تامین مالی پروژه) باید روان بشود و در مدت کوتاهی به سرانجام برسد؛ امیدواریم تا سال آینده دست‌آورد خوبی درمورد این هدف داشته باشیم.

رئیس سازمان بورس گفت: توسعه زیرساخت‌های آی‌تی نیز یکی دیگر از اولویت‌های سازمان بورس به حساب می‌آید. در سامانه معاملات و پس از معاملات تحولات جدی خواهیم داشت.

تعداد بازدید : 1

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده