تاریخ: ۱۶ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۰۳
بازدید: ۱۰۵
کد خبر: ۳۱۹۶۴۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس سازمان بورس مطرح کرد؛

برنامه سازمان بورس برای کاهش زمان افزایش سرمایه

‌می‌متالز - مجید عشقی گفت: اکنون در بحث قانون جهش تامین مالی پیشنهاداتی را مطرح کرده‌ایم که بحث حق تقدم از ۶۰ روز کاهش یابد. بحث دیگر کار‌های مربوط به اداره ثبت شرکت‌هاست. وقتی سازمان بورس مجوز را می‌دهد دیگر نیازی به تایید اداره ثبت شرکت‌ها نیست. پیگیر هماهنگی بین سامانه‌های اداره ثبت شرکت‌ها با سازمان بورس هستیم. اکنون این طرح در دست شورای نگهبان است و منظر تایید آن هستیم.

به گزارش می‌متالز، مجید عشقی در پاسخ به سوال خبرنگار در خصوص اقدامات سازمان بورس در رابطه با بحث افزایش سرمایه بیان کرد: بحث افزایش سرمایه در بازار سهام دو مرحله دارد؛ یک بخش در اختیار سازمان بورس است مثل حق تقدم و موافقت اصولی؛ اما بخش دیگر مربوط به اداره ثبت است، ما سرعت را افزایش دادیم و اگر مدارک کامل باشد کمتر از یک هفته مجوز صادر می‌شود.

وی افزود: بحث حق تقدم الکترونیک اقدام دیگری بود که برای تسهیل فرآیند افزایش سرمایه انجام دادیم.

رئیس سازمان بورس گفت: اکنون در بحث قانون جهش تامین مالی پیشنهاداتی را مطرح کرده‌ایم که بحث حق تقدم از ۶۰ روز کاهش یابد. بحث دیگر کار‌های مربوط به اداره ثبت شرکت‌هاست. وقتی سازمان بورس مجوز را می‌دهد دیگر نیازی به تایید اداره ثبت شرکت‌ها نیست. پیگیر هماهنگی بین سامانه‌های اداره ثبت شرکت‌ها با سازمان بورس هستیم. اکنون این طرح در دست شورای نگهبان است و منظر تایید آن هستیم.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده