تاریخ: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۴۶
بازدید: ۲۰۷
کد خبر: ۴۱۸۸۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تامین مالی از مهم ترین مسایل حوزه اقتصادی است

می متالز - عضو هیات مدیره خانه تهران خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران گفت: یکی از مسایل حوزه اقتصادی، تامین مالی است، چون وقتی از رونق تولید صحبت می کنیم نمی توانیم راه کسب منابع آن را نادیده بگیریم.
تامین مالی از مهم ترین مسایل حوزه اقتصادی است

به گزارش می متالز، محمد مهدی مومن زاده در آستانه فرارسیدن 10تیر روز صنعت و معدن اظهار داشت: برای رونق تولید باید نقشه جامع و برنامه مدون داشته باشیم و بدون این نقشه نمی توان از رونق تولید سخن گفت.
وی گفت: شاخص ها نشان می دهد در توسعه بخش صنعت سرمایه در گردش مهم است و آخرین شاخص مدیریت نشان می دهد که گرچه مدیران بنگاه های اقتصادی پیش بینی خوبی از وضعیت تولید داخلی کرده اند اما اقتصاد سرمایه در گردش با محدودیت هایی روبرو است.
مومن زاده افزود: به همین دلیل سازمان های مختلف ازجمله بخش صنعت و سایر دستگاه ها اگر برنامه ای برای تامین مالی بنگاه ها داشته باشند می توانیم گام هایی در راه رونق تولید برداریم.
وی تصریح کرد علاوه بر تامین سرمایه در گردش، برای نوسازی صنعت، اجرای طرح های توسعه و همچنین اجرای برنامه های رشد محور در کشور و بخش صنعت، نیازمند منابع مالی است.
این کارشناس اقتصادی گفت: یکی از راه های رفع این مساله، استفاده از ابزارها و امکانات بازار سرمایه است تا مشکلات این بخش رفع شود.

عناوین برگزیده