تاریخ: ۱۸ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۱:۱۴
بازدید: ۸۴
کد خبر: ۳۰۹۵۹۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در سه ماه نخست رخ داد:

میزبانی بورس از تامین مالی ۱۰۲ هزار میلیارد تومانی شرکت‌ها به سه روش

‌می‌متالز - طی سه ماه نخست سال با سه روش عرضه اولیه، انتشار اوراق شرکتی و افزایش سرمایه به ترتیب ۹، ۱۲ و ۸۱ هزار میلیارد تومان از بازار سرمایه تامین مالی شد.

به گزارش می‌متالز، طبق گزارش وزارت اقتصاد، تأمین مالی از بازار سرمایه برای بخش خصوصی از رویکرد‌های اولویت‌دار دولت است که از سال گذشته کلید خورده و بطور جدی در سال جاری دنبال می‌شود. در همین راستا در ۳ ماه نخست سال عرضه‌های اولیه، انتشار اوراق شرکتی و افزایش سرمایه شرکت‌های بورسی رقم خورد.

بر اساس این گزارش، سال گذشته از عرضه اولیه سهام شرکت‌ها بالغ بر ۳۰۰ هزار میلیارد تومان تامین مالی از بورس انجام شد. سه ماه نخست سال جاری هم ۹ عرضه اولیه در بورس به ارزش ۹ هزار میلیارد تومان انجام شد.

همچنیت سال گذشته شرکت‌های بخش غیر دولتی با استفاده از ابزار بدهی ۱۲۰ هزار میلیارد تومان از بورس تامین مالی کردند. سه ماهه نخست سال نیز ۱۲ هزار میلیارد تومان اوراق شرکتی منتشر شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲.۵ هزار میلیارد تومان معادل ۲۶ درصد افزایش داشت.

در این میان، سال گذشته میزان افزایش سرمایه شرکت‌های بورسی بالغ بر ۱۰۰ هزار میلیارد تومان و در ۳ ماهه نخست سال ۸۱ هزار میلیارد تومان بود که نسبت به مدت مشابه قبل، رشد ۱۴۵ درصدی داشت.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
نه ماه پیش
نه ماه پیش
عناوین برگزیده