تاریخ: ۱۷ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۶:۰۲
بازدید: ۹۷
کد خبر: ۳۰۹۴۱۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

توضیح سیمان فارس در خصوص نوسان قیمت سهام

‌می‌متالز - گزارش شفاف سازی و اطلاع رسانی در خصوص نوسان قیمت سهام بیش از ۵۰ درصدی در نمودار شرکت سیمان فارس را پیش رو دارید.

به گزارش می‌متالز، عرضه کلیه محصولات شرکت از خرداد ماه سال ۱۴۰۰ از طریق شرکت بورس کالای ایران است. هرگونه تغییر در نرخ فروش محصولات در سال ۱۴۰۲ بستگی به میزان تقاضا در بازار دارد که با توجه به تعیین فرمول قیمت پایه توسط بورس کالا افزایش یا کاهش تقاضا در کل کشور میتواند باعث افزایش یا کاهش نرخ شود.

شفاف سازی در خصوص نوسان بیش از ۵۰ درصد در قیمت سهام این شرکت سیمان فارس و لزوم برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی پاسخ به سئوالات مطروحه به شرح ذیل جهت استحضار ارائه می‌شود؛


بر اساس اطلاعات مندرج در صورت‌های مالی حسابرسی شده، شرکت برنامه انتقال کارخانه فعلی به سایت خرامه از شهر را دارد که هزینه انتقال بالغ بر ۲۳ هزار میلیارد ریال برآورد شده است. آخرین وضعیت انتقال کارخانه و درصد پیشرفت فیزیکی طرح چقدر است؟، هزینه اجرای طرح از چه محلی تامین خواهد شد؟، خط قدیمی کارخانه قرار است منتقل شود یا یک خط جدید خریداری می‏شود؟ درصورتی که قرار است خط جدید خریداری شود، خرید خط تا چه مرحله‌ای پیشرفت داشته است؟ مشخصات خط مد نظر چیست؟

تجدید ارزیابی طبقه زمین افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی فروش اراضی تجدید ارزیابی دارایی‌ها طبقه (زمین و به تبع آن افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها و همچنین فروش اراضی شرکت در دست بررسی است.

کلیه املاک شرکت که دارای کاربری مسکونی، تجاری ورزشی و فضای سبز است. خارج از تفاهم نامه منعقده با شهرداری شیراز است.

تغییر کاربری اراضی شرکت در انتظار تایید طرح توسط شورای عالی شهر سازی و پس از ابلاغ کمیسیون: ماده ۲ است.

لیست اراضی شرکت با لحاظ کردن سهم شرکت بر اساس تفاهم نامه با شهرداری شیراز

توضیح سیمان فارس در خصوص نوسان قیمت سهام

با عنایت به میزان سهم طرفین منعکس شده در تفاهمنامه منعقده میزان اراضی شرکت ۶۵۰۰۴۸ متر مربع است.

در صورت تغییر کاربری و ثبت اسناد رسمی اراضی شرکت ارزش روز اراضی توسط کارشناسان و مشخص می‌شود.

 بر اساس افشا اطلاعات زمین و ساختمان شرکت در سامانه کدال، بالغ بر ۶۵ هکتار از اراضی شرکت دارای کاربری مسکونی است. از طرفی بر اساس اطلاعات منتشره در گزارش تفسیری شرکت، بر اساس توافقنامه صورت گرفته در سال ۱۳۹۱ و الحاقی ۱۳۹۴ با شهرداری شیراز، سهم شرکت از اراضی مذکور بالغ بر ۶۵ هکتار تعیین شده است. آیا املاک دارای کاربری مسکونی فعلی شرکت بخشی از توافقنامه شرکت با شهرداری شیراز است؟ لیست اراضی شرکت به تفکیک جدول ذیل و با لحاظ کردن سهم شرکت پس از توافقنامه با شهرداری شیراز را تکمیل فرمایید.

پیشرفت فیزیکی پروژه انتقال کارخانه سیمان به سایت خرامه تاکنون به میزان ۱۷ درصد است که در سال ۱۴۰۱ نسبت به ساخت و نصب قطعات سیکلون‌ها و داکت‌های پیش گرمکن و نصب بدنه کوره به وزن
۱۳۶۰ تن خرید و نصب تاور کرن انتخاب مشاور صنعتی و مشاور سازه‌های صنعتی اقدام شده است.

هزینه اجرای پروژه انتقال سیمان به سایت خرامه بر اساس گزارش توجیهی فنی و اقتصادی از محل ابزار‌های مالی و تسهیلات بانکی به میزان ۷۰ درصد و از محل آورده نقدی سهامداری و مولد سازی دارایی‌ها (طبقه) زمین به میزان ۳۰ درصد تامین می‌شود.
با توجه به توضیحات فوق در صورت محقق شدن منابع مالی مورد نیاز پروژه انتظار می‌رود در پایان سال ۱۴۰۳ پروژه انتقال سیمان به منطقه خرامه به انجام برسد.

در پروژه انتقال کارخانه به سایت خرامه از ماشین آلات و تجهیزات جدید استفاده می‌شود خرید تجهیزات فاز یک شامل کوره و گریت کولر صورت پذیرفته است و پیگیری جهت خرید سایر تجهیزات در دست اقدام است.

آیا شرکت برنامه تجدید ارزیابی در دست اقدام دارد؟

عرضه کلیه محصولات شرکت از خرداد ماه سال ۱۴۰۰ از طریق شرکت بورس کالای ایران است. هرگونه تغییر در نرخ فروش محصولات در سال ۱۴۰۲ بستگی به میزان تقاضا در بازار دارد که با توجه به تعیین فرمول قیمت پایه توسط بورس کالا افزایش یا کاهش تقاضا در کل کشور میتواند باعث افزایش یا کاهش نرخ شود.

با توجه املاک با ارزش شرکت که در محدوده شهری و مسکونی قرار دارد، میانگین قیمت مسکونی اراضی مذکور چقدر است؟

دیماند شرکت براساس قرار داده منعقده با شرکت برق منطقه‌ای به میزان ۲۰ مگاوات است. میزان برق مصرفی شرکت به صورت ماهانه و میانگین ۷۸۰۰،۰۰۰ کیلو وات ساعت است.

شرکت برق منطقه‌ای با شروع فصل گرم سال نسبت به اعمال محدودیت در مصرف برق اقدام می‌کند که با توجه به همکاری صورت گرفته این شرکت با شرکت برق منطقه‌ای استان فارس در خصوص اعمال محدودیت‌های اعلامی در سال ۱۴۰۳ و همچنین سال قبل منجر به اخطار قطع یا قطع برق شرکت نشده است.
اثر اعمال محدودیت‌های اعمالی منجر به کاهش تولید سیمان به میزان ۵۰ درصد در فصل گرم سال خواهد شد.

تا زمان تهیه و انتشار این اطلاعات هیچ گونه اعلام رسمی در خصوص افزایش نرخ گاز صورت نپذیرفته است.

با توجه به استقرار شرکت سیمان فارس در محدوده شهرستان شیراز مجوز استفاده از مازوت توسط نهاد‌های ذیربط به دلیل ایجاد آلودگی صادر نمی‌شود؛ بنابراین اطلاعی از هزینه حمل هر لیتر مازوت در دست نیست.

 لطفا در خصوص مقدار برق مصرفی و دیماند شرکت، برنامه قطعی و مقدارکاهش دیماند و سایر محدودیت‏های اعلام شده، توضیح دهید؟ همچنین از اول سال تا کنون چندبار برق شرکت قطع شده است؟ اثر ادامه این برنامه بر مقدار تولید شرکت چقدر است؟

آخرین نرخ خرید مواد اولیه شرکت نسبت به مدت مشابه سال قبل به میزان ۳۶ درصد رشد داشته است. در صورت وقوع هرگونه رخداد با اهمیت مراتب مطابق با مفاد ماده ۱۳ دستور العمل افشاء اطلاعات شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان افشا می‌شود.

منبع: صدای بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده