تاریخ: ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۱:۱۹
بازدید: ۱۱۱
کد خبر: ۳۱۷۲۵۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

دعوت مشارکت بورس‌ها و نهاد‌ها در تاسیس بورس بین‌الملل مناطق آزاد

‌می‌متالز - فراخوان مجدد دعوت به مشارکت در تاسیس بورس بین‌الملل مناطق آزاد منتشر شد.

به گزارش می‌متالز، شورای عالی مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی فراخوان مجدد دعوت به مشارکت بورس‌ها، نهاد‌های بازار سرمایه، شرکت‌های تامین سرمایه و ... در تاسیس بورس بین‌الملل مناطق آزاد منتشر شد.

بر اساس این گزارش در این فراخوان متقاضیان واجد شرایط اعم از بورس‌ها، نهاد‌های بازار سرمایه، شرکت‌های تامین سرمایه، نهاد‌های مالی و ... می‌توانند درخواست را مبنی بر اعلام آمادگی رسمی و مشارکت به عنوان موسس به صورت مکتوب تا ۲۹ شهریور به معاونت اقتصادی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی ارسال کنند.

متن فراخوان به این شرح است:

شورای عالی مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی در نظر دارد نسبت به اجرای مصوبه مزبور برای مشارکت هیات موسس بورس بین الملل اقدام کند.

بورس مزبور به عنوان پنجمین بورس کشور با سرمایه ارزی اولیه ۳۰ میلیون یورو تاسیس خواهد شد. متقاضیان مشارکت در هیات موسس باید منابع درآمد ارزی با منشا خارجی داشته باشند و صرفا از همین محل نسبت به تامین سهم آورده خود اقدام کنند.

طبق مصوبه فوق، ضروری است ترکیب سهامداران به گونه‌ای باشد که اکثریت سهام متعلق به اشخاص خارجی بوده و همچنین تملک اکثریت سهام از سوی اشخاص خارجی با افزایش سرمایه از محل سلب حق تقدم و واگذاری آن به اشخاص خارجی که به تصویب مجمع فوق العاده سهامداران بورس بین الملل به تصویب خواهد رسید، صورت پذیرد؛ لذا ضروری است متقاضیان واجد شرایط درخواست مکتوب خود مبنی بر اعلام آمادگی رسمی و مشارکت به عنوان موسس را در بازه زمانی ۱۱ لغایت ۲۹ شهریورماه ۱۴۰۲ به معاونت اقتصادی دبیرخانه شورای عالی مناطق ازاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی ارسال کنند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده