تاریخ: ۲۱ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۱:۳۷
بازدید: ۱۰۳
کد خبر: ۳۰۹۹۵۰
سرویس خبر : آهن و فولاد

جزئیاتی از ورود فصبا به جمع فرابورسی‌ها

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت صبا فولاد خلیج فارس از ورود این شرکت به جمع فرابورسی‌ها خبر داد.

به گزارش می‌متالز، احسان دشتیانه با اشاره به اینکه شرکت صبا فولاد خلیج فارس در منطقه ویژه معدنی فلزی خلیج فارس با یک و نیم میلیون تن تولید اچ پی آی قرار دارد، گفت: احداث واحد احیا مستقیم ۲ با ظرفیت یک میلیون و ۷۶۰ هزار تن در سال در افق ۱۴۰۴ و تکمیل زنجیره فولاد با تولید ۳ میلیون تن محصول نهایی در افق ۱۴۱۰، پایدارسازی تولید در گام اول و افزایش تولید در گام دوم از دیگر برنامه‌های کوتاه‌مدتی و بلندمدتی این مجموعه است.

مدیرعامل شرکت صبا فولاد خلیج فارس با اشاره به اهداف و چشم‌انداز‌های صبا فولاد خلیج‌فارس تصریح کرد: اهداف این شرکت احداث یک واحد احیای مستقیم به ظرفیت یک و نیم میلیون تن در سال برای فاز ۳ در افق ۱۴۰۷ و تکمیل زنجیره فولاد با تولید ۳ میلیون تن محصول نهایی با ارزش‌افزوده بالا در افق ۱۴۰۱ است.

وی در ادامه از افزایش سرمایه شرکت خبر داد و افزود: پس از کشف نرخ نسبت به افزایش سرمایه اقدام خواهد شد.

دشتیانه بحران انرژی را یکی از مشکلات پیش روی شرکت در زمینه تولید عنوان کرد و گفت: دو سال است که کشور در فصل زمستان با کمبود گاز و در فصل تابستان با کمبود برق مواجه است، اما تلاش ما همواره مدیریت مصرف انرژی بوده است و با تعامل بسیار خوبی که با وزارت نیرو و وزارت نفت وجود دارد نیز همواره سعی در رفع محدودیت‌های موجود بوده است. ضمن اینکه برنامه صنعت فولاد نیز کمک به ایجاد زیرساخت‌های نیروگاهی و حتی سرمایه‌گذاری در میادین گازی برای رفع این مشکل در بلندمدت است.

مدیرعامل شرکت صبا فولاد خلیج فارس همچنین نوسان نرخ ارز و تحریم‌ها را از دیگر مسائل تأثیرگذار بر میزان تولید شرکت دانست و با بیان اینکه تحریم‌ها باعث افزایش هزینه‌های صادرات شده است، خاطرنشان کرد: با رفع تحریم‌ها بازار‌های بسیاری در دسترس قرار خواهد گرفت.

وی در خصوص میزان تولید و فروش شرکت نیز اظهار داشت: میزان تولیدات شرکت در سال ۱۴۰۱، ۹۰۶ هزار تن بوده است که امسال این رقم به یک میلیون تن می‌رسد. همچنین هدفگذاری شرکت برای سال‌های آینده افزایش این میزان به یک و نیم میلیون تن است.

وی خاطرنشان کرد: به لحاظ حجمی نیز معادل تولید، فروش خواهیم داشت و تا پایان سال پیش‌بینی می‌شود میزان ریالی فروش به ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تا ۱۳ هزار میلیارد برسد.

مدیرعامل شرکت صبا فولاد خلیج فارس از صادرات ۴۰ درصدی محصولات شرکت خبر داد و در مورد مقاصد صادراتی تصریح کرد: بازار‌های هدف صادراتی صبا فولاد خلیج‌فارس را شرکت‌های آسیایی و اروپایی تشکیل می‌دهند و محصولات شرکت به کشور‌های جنوب شرق آسیا، منطقه خاورمیانه، شمال آفریقا و بعضاً اروپا صادر می‌شود.

دشتیانه همچنین از پیش‌بینی سود سه هزار میلیارد تومانی شرکت تا پایان سال خبر داد و در خصوص نحوه تهیه مواد اولیه فصبا گفت: مواد اولیه مجموعه عمدتاً از طریق بورس کالا خریداری می‌شود، اما در صورتی که دسترسی به خرید از این محل وجود نداشته باشد، ماده اولیه به‌صورت مستقیم از تولیدکننده دریافت می‌شود.

منبع: صدای بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده