تاریخ: ۱۹ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۰:۰۸
بازدید: ۸۲
کد خبر: ۳۰۹۹۹۲
سرویس خبر : آهن و فولاد

معارفه شرکت آماده عرضه اولیه ۱۵ درصدی سهام + مشخصات

‌می‌متالز - زمان معارفه آنلاین شرکت ۵۵۰ میلیارد تومانی صبا فولاد خلیج فارس مشخص شد تا عرضه اولیه ۱۵ درصد از سهام آن در آینده نزدیک انجام شود.

به گزارش می‌متالز، جلسه معارفه شرکت صبا فولاد خلیج فارس با نماد "فصبا" ساعت ۱۰:۳۰ و ۱۳ روز‌های سه شنبه و چهارشنبه ۲۰ و ۲۱ تیر بصورت آنلاین و از طریق www.wachartv.com بصورت زنده پخش خواهد شد.

براساس این گزارش، سرمایه گذاران و اشخاص دارای مجوز مشاور سرمایه گذاری می‌توانند سوالات را تا ساعت ۱۶ سه شنبه ۲۰ تیر از طریق سامانه مختص عرضه‌های اولیه در تارنمای رسمی شرکت فرابورس به نشانی www.ifb.ir ارسال کنند.

شرکت فولاد ایسار پارس دوم آذر سال ۸۳ بصورت سهامی خاص تاسیس و در اداره ثبت شرک تها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسید. این شرکت ابتدا با سرمایه گذاری مشترک شرکت اسار اینفر استراکچر هلدینگز لیمیتد ثبت شده در کشور موریس و سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری از ایران به میزان مشارکت ۴۰ و ۶۰ درصد شروع به فعالیت کرد که طی سال ۸۷ میزان مشارکت سهامداران به نسبت‌های ۲۵ و ۷۵ درصد تغییر یافت.

شرکت تا ۲۵ آبان سال ۸۷ توسط مدیران هندی که منتخب از طرف سهامدار هندی بودند، اداره می‌شد و با توجه به شرایط سیاسی و اقتصادی تصمیمات متعددی را در خصوص اجرای پروژه و ظرفیت آن طی زمان‌های مختلف اتخاذ کردند. در نهایت سهامدار هندی تصمیم به عدم مشارکت در این پروژه گرفت و سهام را پنجم بهمن سال ۸۸ در مقابل استرداد مبلغ آورده به صندوق بازنشستگی کشوری واگذار کرد.

صندوق بازنشستگی کشوری بخشی از سهام را طی سنوات قبل به سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی واگذار کرد. بر اساس تصمیم مجمع فوق العاده ۳۱ تیر سال ۸۸ نام شرکت صبا فولاد خلیج فارس و سال مالی شرکت از اسفند به آذر تغییر یافت. محل فعالیت اصلی کارخانه در منطقه ویژه اقتصادی صنایع و معادن خلیج فارس واقع در استان هرمزگان در حال احداث است. در حال حاضر شرکت جز واحد‌های تجاری فرعی سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری است.

سرمایه شرکت در بدو تاسیس یک میلیون تومان بوده که طی سه مرحله افزایش سرمایه از محل آورده نقدی سهامداران به ۵۵۰ میلیارد تومان رسید. سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی و صندوق بازنشستگی کشوری ۷۵ و ۲۵ درصد سهام این شرکت را دارا هستند. شرکت با ۵۰۲ نیروی انسانی برنامه افزایش سرمایه در حال حاضر ندارد.

شرکت صبا فولاد در طرح کلی از مرحله آهن اسفنجی تا پایان زنجیره فولاد سازی را دارد و در حال حاضر تنها به اجرای بخش آهن اسفنجی به شکل بریکت گرم پرداخته است.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده