تاریخ: ۱۲ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۱۵
بازدید: ۱۳۸
کد خبر: ۳۲۲۷۹۳
سرویس خبر : آهن و فولاد

در نشست خبری مدیرعامل فصبا چه گذشت؟

‌می‌متالز - روز ۷ آبان ۱۴۰۲ نشست خبری را شرکت صبا فولاد خلیج فارس با حضور احسان دشتیانه مدیرعامل این شرکت و خبرنگاران ترتیب داد تا در آستانه پذیره نویسی سهام فصبا، شرایط و جزئیات عملکرد شرکت را تشریح نماید. در این مطلب به نکات مهم این نشست اشاره خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، چهارشنبه ۲۸ تیرماه سال جاری بود که ۵۵ میلیون سهام شرکت صبا فولاد خلیج فارس در نماد فصبا به عنوان دهمین عرضه اولیه سال جاری در بازار سرمایه عرضه شد.

پس از اتمام عرضه اولیه، نماد متوقف شد تا روند افزایش سرمایه شرکت از محل آورده نقدی سهامداران، در قیمت کشف شده روز ۲۸ تیرماه آغاز شود.

در تاریخ ۱ شهریور سازمان بورس مجوز افزایش سرمایه ۸۰۹ درصدی شرکت صبا فولاد خلیج فارس از محل آورده نقدی با سلب حق تقدم از سهامداران فعلی را صادر نمود.

بعد از مجوز افزایش سرمایه مجمع فصبا باید برگزار می‌شد که این مهم در ۵ مهرماه سال جاری برگزار شد.

بعد از برگزاری مجمع، پذیره نویسی فصباح به منظور تامین مالی طرح توسعه قرار بود انجام شود که حالا و در آستانه این پذیره نویسی نشست خبری با حضور خبرنگاران و احسان دشتیانه مدیرعامل صبا فولاد خلیج فارس در روز یکشنبه ۷ آبان ماه انجام شد.

رشد ۳۰ درصدی تولید در شش ماهه ابتدایی سال

احسان دشتیانه مدیر عامل صبا فولاد خلیج فارس در این نشست اظهار داشت: تولید صبا فولاد در دوره ۹ ماهه سال مالی (از ابتدای دی ماه ۱۴۰۱ تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۲) با رشد ۱۵ درصدی نسبت به دوره مشابه سال قبل به ۷۴۵ هزار رسید و این در حالی بود که دو ماه از سال مالی (دی و بهمن) را صبا فولاد به دلیل محدودیت‌های گاز و انجام تعمیرات سالیانه تولیدی نداشت.

دشتیانه افزود: با این وضعیت باز هم صبا فولاد توانست در شش ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۲ یک رشد ۳۰ درصدی تولید را به ثبت برساند.

مدیرعامل صبا فولاد با اشاره به اینکه حدود ۹ ماه از سال مالی ۱۴۰۲ گذشته است، ادامه داد: امیدواریم تا پایان سال مالی این شرکت که پایان آذرماه است حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن تولید داشته باشیم که تحقق آن نشان دهنده رشد ۲۰ درصدی خواهد بود.

رشد ۵۰ درصدی مقداری فروش

دشتیانه افزود: در بخش فروش نیز در سال ۱۴۰۰ معادل ۶۹۷ هزار تن فروش انواع محصول داشتیم که این رقم در سال ۱۴۰۱ به یک میلیون و ۲ هزار تن رسید که حاکی از رشد ۵۰ درصدی مقداری بوده است.

پیش بینی فروش ۱۴ هزار میلیارد تومان در سال جاری

مدیرعامل صبا فولاد درباره ارزش فروش محصولات نیز گفت: این شرکت همچنین در سال ۱۴۰۰ معادل ۶ هزار و ۱۰ میلیارد تومان ارزش فروش داشته است که این میزان در سال ۱۴۰۱ با رشد ۵۰ درصدی به ۹ هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان رسید و پیش بینی ما این است که تا پایان سال ۱۴۰۲ این رقم به حدود ۱۴ هزار میلیارد تومان برسد که در این صورت نسبت به دوره مشابه سال قبل حدود ۷۸ درصد رشد به ثبت خواهد رسید.

وی تاکید کرد: نکته مهمی که از سهامداران درخواست داریم تا به آن توجه کنند این است که شرکت با سود‌های فعلی و بر اساس شرایط فعلی ارزش گذاری شده و با توجه به رشد تولید و فروش و طرح‌های توسعه‌ای، سرمایه گذار در آینده نیز از این سود‌ها بهره‌مند خواهد شد.

دشتیانه تصریح کرد: شکست رکورد‌های ساعتی، روزانه، هفتگی و ماهانه به منزله توجه تداوم سود در شرکت است.

منبع: نبض بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده