تاریخ: ۲۰ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۱:۳۹
بازدید: ۵۲
کد خبر: ۳۲۳۴۹۱
سرویس خبر : آهن و فولاد
معاون مالی صبا فولاد خلیج فارس خبر داد:

برآورد سود خالص "فصبا" و زمان پذیره نویسی + سیاست تقسیم سود

‌می‌متالز - معاون مالی صبا فولاد خلیج فارس از برآورد سود خالص سال مالی جاری، انجام پذیره نویسی تا دو هفته آینده برای افزایش سرمایه ۸۰۹ درصدی و سیاست تقسیم سود تا ۹۰ درصدی خبر داد.

به گزارش می‌متالز، سعید امید قائمی در حاشیه نمایشگاه کیش اینوکس ۲۰۲۳ در نشست خبری با اشاره به مشاهده آثار روند دو ساله شرکت صبا فولاد خلیج فارس با مدیریت جدید در روند تولید و فروش، گفت: سود و درآمد‌های عملیاتی ۶ ماهه سال مالی جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد ۱۹۶ و ۱۳۶ درصدی داشت.

وی افزود: زیرساخت‌های مطلوبی آماده شده و برنامه استراتژی در حال تدوین است. سیستم ERP تا اول دی ماه به بهره برداری کامل می‌رسد. سیستم برنامه ریزی جامع تعمیرات و نگهداری فعال شد. ماه‌های بدون توقف تولید سپری شد در حالی که در گذشته حدود دو ماه بابت نبود قطعات یا ابزار آلات خط تولید تعطیل می‌شد.

این مقام مسوول آینده مطلوبی را برای تولید شرکت پیش بینی کرد و ادامه داد: سال مالی جاری روند تولید ۲۰ درصدی افزایش داشت و پیش بینی شده بالغ بر ۱.۰۷۰ میلیون تن تولید داشته که در مقایسه با ظرفیت قابل در دسترس ۱.۴۵ میلیون تن بالغ بر ۳۵۰ هزار تن بدو حجم سرمایه گذاری، ظرفیت دارد. یک سوم ظرفیت تولید دست نیافته است و با دو سوم فعلی، روند سود طی شده جالب است.

امید قائمی اضافه کرد: سال ۱۴۰۰ سود خالص شرکت بالغ بر ۱.۸ هزار میلیارد تومان داشت که در سال گذشته به ۲ هزار میلیارد تومان رسید و در ۹ ماه سال مالی جاری با ۷ ماه عملیاتی با در نظر گرفتن تعمیرات و قطع گاز بیش از ۳ هزار میلیارد تومان سود خالص داشت. طبق برآورد‌ها طی سال مالی جاری بیش از ۴ هزار میلیارد تومان سود خالص محقق می‌شود.

به گفته وی با داشتن معافیت مالیاتی نسبت به رقبا ۲۵ درصد جلوتر بوده و از آنجا که سیاست تقسیم سود هلدینگ حداکثری است، نوید تقسیم سود ۸۰ تا ۹۰ درصدی به سهامداران داده می‌شود.

امید قائمی در خصوص افزایش سرمایه ۸۰۹ درصدی از محل سلب حق تقدم توضیح داد: سرمایه فعلی ۵۵۰ میلیارد تومان است که طبق برنامه مقرر شده به ۵ هزار میلیارد تومان برسد. پذیره نویسی طی دو هفته آینده انجام می‌رسد و تمام وجوه حاصل از این تامین مالی صرف پروژه احیای دو خواهد شد. ظرفیت اسمی پروژه ۱.۷۶۰ میلیون تن است که طبق برآورد‌ها با زیرساخت‌های موجود ظرف ۲۸ ماه به مدار تولید خواهد رسید.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده