تاریخ: ۰۷ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۵۱
بازدید: ۸۲
کد خبر: ۳۰۸۳۷۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تحلیل تکنیکال "تجلی" - ۷ تیر ۱۴۰۲

‌می‌متالز - سود سازی امسال تا خرداد ماه، سود فروش سرمایه گذاری خوبی داشته و ۳۱۳۳۰۳ میلیون ریال سود محقق کرده است و در انتها شنیده‌ها حاکی از افزایش سرمایه پنجاه درصدی این شرکت در سال ۱۴۰۲ دارد.

به گزارش می‌متالز، سهم در یک‌روند صعودی قرار داشته است. در تاریخ ۳۱/۳/۱۴۰۲ از کف خط روند صعودی خارج شده و به حمایت استاتیک محدوده ۲۲۱۰ الی ۲۲۷۰ برخورد کرده است.
زیر مووینگ ۲۰ روزه حرکت می‌کند؛ مواقعی که بالای مووینگ باشد نشان از روند صعودی می‌دهد.

ابرکومو:امیدواریم که به داخل ابر نتواند نفوذ کند و بالای ابر حرکت را ادامه دهد.

در RSI: واگرایی مشهود است.

تحلیل تکنیکال
سناریو‌های پیش رو سهم:

سناریو اول:

اگر در منطقه حمایتی حمایت شود تارگت ۲۵۶۵ متصور هستیم.

سناریو دوم: اگر حمایت را از دست بدهد الگوی سروشانه تشکیل می‌شود و محدوده ۲۰۰ در صورت حمایت‌شدن برای خرید مطلوب است.

از نظر اصلاح زمانی:در قیمت ۲۵۰ سهم هم از لحاظ فیبو زمانی مستعد اصلاح بوده است. تارگت‌های قیمتی به ترتیب ۲۵۰ و ۳۰۰ تومان است.

در نمودار پایین حجم‌های سهم مشهود است: با خط روند قرمز کم‌رنگ روند حجمی سهم مشخص شده است دیده می‌شود که روند حجم خوردن سهم از زمان شروع به اصلاح یک‌روند نزولی بوده است و برای یک رشد خوب نیازمند روند صعودی برای حجم این سهم هستیم.

تابلوی نماد تجلی: کد به کد حقوقی به حقیقی مشهود است. میانگین و قدرت خریدار نسبت ب فروشنده پایین است.

نکته مثبت تابلوی سهم:آمار‌های دوره‌ای ده روزه و پنج روزه سهم؛ سرانه خرید بالا رفته و سرانه فروش کم شده است که این خود می‌تواند نشانه‌ای مثبت برای سهم باشد که سهم خریدار دارد، اما فروشنده هم به نسبت زیادی ندارد.

از لحاظ شرکتی و دیدگاه بنیادی: سود سازی امسال تا خرداد ماه، سود فروش سرمایه گذاری خوبی داشته و ۳۱۳۳۰۳ میلیون ریال سود محقق کرده است و در انتها شنیده‌ها حاکی از افزایش سرمایه پنجاه درصدی این شرکت در سال ۱۴۰۲ دارد.

سرور قاراخانی، تحلیلگر تکنیکال

منبع: بورس نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده