تاریخ: ۱۳ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۹:۴۷
بازدید: ۸۵
کد خبر: ۳۲۲۷۰۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرعامل کارگزاری مهرآفرین مطرح کرد؛

شفافیت صورت‌های مالی؛ مهم‌ترین رکن افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها

‌می‌متالز - علی بهشتی‌روی گفت: بروزرسانی دارایی‌های مستهلک شرکت‌ها و تسریع در روند دریافت تسهیلات از سیستم بانکی از جمله مزایای افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها به حساب می‌آید.

به گزارش می‌متالز، علی بهشتی‌روی، مدیرعامل کارگزاری مهرآفرین درباره مزایای افزایش سرمایه، از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها، گفت: بروزرسانی دارایی‌های مستهلک شرکت‌ها و به تبع آن تسریع در روند اخذ تسهیلات از سیستم بانکی به منظور گسترش سطح تولید و توسعه زیرساخت‌ها، سودآوری شرکت‌ها، شفافیت بازار سرمایه و... از جمله مزایای افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها است.

او، شفافیت صورت‌های مالی را مهم‌ترین رکن افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها ذکر کرد و افزود: این امر علاوه بر ایجاد یک چشم‌انداز برای ناشران به منظور توسعه یا تاسیس شرکتی مشابه شرکت خود، امکان مقایسه صورت‌های مالی شرکت‌ها را برای سهامدار فراهم می‌کند.

مدیرعامل کارگزاری مهرآفرین تاکید کرد: در بحث افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها، منابعی که قرار است وارد بازار سرمایه شود می‌بایست صرف تولید و فعالیت عملیاتی شرکت شود.

علی بهشتی‌روی با بیان‌اینکه مهم‌ترین کارکرد بازار سرمایه کمک به فعالیت‌های تولیدی و جذب منابع خُرد جامعه است، توضیح داد:در شرایطی که ریسک‌های سیستماتیک و غیر سیستماتیک حاکم بوده و بازار مساعد پذیرش نباشد و به تبع شرکتی پذیرش نشود، بحث افزایش سرمایه شرکت‌ها نیز آن طور که باید محقق نخواهد شد.

او با تاکید براینکه در بحث افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی شرکت‌ها منابع جدیدی از جانب بازار سرمایه تزریق نمی‌شود، بلکه با افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی سمت راست ترازنامه قوت بخشیده می‌شود، گفت: همچنین با این اقدام ناشر می‌تواند سمت چپ ترازنامه را به واسطه اخذ تسهیلات از سیستم بانکی و تزریق منابع به سمت تولید بهبود بخشید. همچنین به دلیل‌اینکه سهامداران اغلب منابع جدیدی را به بدنه شرکت تزریق نمی‌کنند، انجام این امر برای آن‌ها یک خبر مثبت محسوب می‌شود.

مدیرعامل کارگزاری مهرآفرین در پایان با اشاره به مهم‌ترین اقدامات دولت و مجلس برای حمایت از شرکت‌ها به منظور ایفای تجدید ارزیابی دارایی‌ها، گفت: این دو نهاد اجرایی و نظارتی می‌توانند با در نظر گرفتن معافیت‌های مالیاتی از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها، شرکت‌ها به را به انجام این اقدام تشویق کنند، زیرا اکنون مالیاتی که برای این مساله در نظر گرفته شده مبلغ قابل توجهی است.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده