تاریخ: ۱۶ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۱:۲۶
بازدید: ۳۵
کد خبر: ۳۱۹۷۶۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیر عامل کارگزاری مهرآفرین تشریح کرد:

تنوع درآمدی کارگزاران با مجوز‌های جدید

‌می‌متالز - مدیر عامل کارگزاری مهرآفرین با تاکید براعطای مجوز‌های جدید ازسوی سازمان بورس به کارگزاری‌ها گفت: هر چقدر که محصولات کارگزاری‌ها و ابزار‌های آنان افزایش یابد و متنوع شود به توسعه بازار و تامین مالی بهتر آنان کمک می‌کند.

به گزارش می‌متالز، علی بهشتی‌روی در رابطه با نقش کانون کارگزاران گفت: جایگاه کانون کارگزاران مانند شورای صنفی عمل می‌کند و هر چقدر کانون قوی‌تری باشد ارتباط و انسجام کارگزاری‌ها برای رسیدن به اهداف بیشتر خواهد شد.

وی ادامه داد: باید توجه داشت کانون محلی است که می‌توان درباره هر مساله‌ای که برای کارگزاری‌ها رخ می‌دهد مشورت کرد و از مجموعه (کانون) در برابر شخص ثالث مثل نهاد‌های دولتی یا سازمان بورس وغیره به عنوان چراغ راهنما و کمک‌کننده استفاده کرد تا کارگزاری‌ها به سهم و جایگاهی که شایسته آن هستند برسند.

مدیر عامل کارگزاری مهرآفرین با تاکید برخروج کارگزاری‌ها از تک محصولی افزود:یک کارگزاری حداقل سرمایه‌ای که برای آن در نظر گرفته می‌شود، ۱۰۰ میلیارد تومان است و از سازمان می‌خواهیم که مجوز‌هایی که در بازار سرمایه لازم است، مانند مشاوره سرمایه‌گذاری و سبدگردانی به کارگزاری‌ها اعطا کند.

بهشتی‌روی اظهارداشت: هر چقدر که محصولات کارگزاری‌ها و ابزار‌های آنان افزایش یابد و متنوع شود به توسعه بازار و تامین مالی بهتر آنان کمک می‌کند.

مدیرعامل کارگزاری مهرآفرین در زمینه آینده بازار سرمایه گفت: از ریزش‌های سال ۹۹ به بعد شاهد از بین رفتن اعتماد سرمایه گذاران است و متاسفانه جلب اعتماد از دست رفته آنان بسیار سخت خواهد بود.

وی ادامه داد: در یکسال گذشته نیز اتفاقات مختلفی در حوزه‌های مختلف اقتصادی ازجمله نرخ خوراک پتروشمی‌ها و فروش برخی محصولات به افراد حقوقی باعث ایجاد این شائبه شد که قرار نیست اعتماد سرمایه‌گذاران بازگردد. اما از اوایل تابستان شاهد تصمیم‌هایی هستیم که می‌تواند به بازار کمک کند

به گفته بهشتی‌روی دولت و مجلس شورای اسلامی به این نتیجه رسیدند که راه برون رفت از شرایط فعلی اقتصادی کشور کمک به بازار سرمایه است و به نظر می‌رسد بورس شش ماهه دوم بهتر از نیمه اول عمل کند و در آینده از سایر بازار‌های موازی بازدهی بهتری خواهد داشت.

منبع: صدای بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده