تاریخ: ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۰:۴۱
بازدید: ۲۷۱
کد خبر: ۵۵۶۴۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرعامل کارگزاری مهرآفرین عنوان کرد:

عرضه اولیه نخرید، سود ببرید

می متالز - با توجه به رکود چند وقت اخیر بازار‌های موازی، بهترین گزینه برای سرمایه گذاری، بورس است.
عرضه اولیه نخرید، سود ببرید

به گزارش می متالز، اسماعیل فوادیان، مدیرعامل کارگزاری مهرآفرین گفت: اگر شخصی تصمیم به وارد کردن سرمایه خود در بازار داشته باشد، در حال حاضر مناسب ترین گزینه برای سرمایه گذاری بازار سرمایه است و بازار طلا و ارز و مسکن دچار رکود شده اند.

 

نوسانات بازار طبیعی است

وی به نوسانات اخیر اشاره کرد و افزود: این شرایط همیشه اتفاق می‌افتد و امری طبیعی است، بخصوص در مواقعی که عرضه اولیه اتفاق می‌افتد بسیاری از سهامداران با سرمایه‌های اندک به خرید عرضه اولیه می‌پردازند که باعث می‌شود بازار از مسیر خود خارج شود.

 

سرمایه گذاران به خرید عرضه اولیه عادت کرده اند

فوادیان افزود: اگر شخصی بخواهد سهمی را بفروشد و بر عرضه اولیه سرمایه گذاری کند اشتباه است، باید سهمی را خریداری کرد که مسیر خود را طی کرده، ولی سرمایه گذاران عادت کرده اند که عرضه اولیه خریداری کنند و همه این امور بازار را به هم می‌ریزد.

 

دولت و بخش خصوصی همکاری کنند

این کارشناس بازار سرمایه به تاثیر عرضه اولیه اشاره کرد و گفت: باید عرضه اولیه‌ها در بازار افزایش یابد. یکی از دغدغه‌های مطرح در حال حاضر هماهنگی بین دولت و بخصوص پارلمان بخش خصوصی است که در جهت ورود شرکت‌های زیرمجموعه خود به بورس باید اقداماتی انجام دهند.
وی ادامه داد: این اقدامات هم به نفع خود شرکت هاست هم به نفع مردم. شرکت‌ها با فعالیت سالم و شفاف طبق قوانین بورس، به رشد اقتصاد نیز کمک شایانی خواهند کرد.

 

شرکت‌ها نترسند

فوادیان در خصوص مشکلات این طرح عنوان کرد: البته ممکن است شرکت‌ها از این کنترل‌ها و ارائه اطلاعات سه ماهه به بورس دچار ترس شوند و عدم حضورشان در بورس بر فعالیت آن‌ها مشکلی ایجاد نکند اما؛ بر پویایی اقتصاد حتما تاثیرگذار خواهد بود.

 

چتر بخش خصوصی و دولتی بر سر بورس

مدیرعامل کارگزاری مهر آفرین در پایان اظهار داشت: برای اجرایی شدن این طرح دولت باید از آنچه در حوزه اختیارات خود دارد در جهت کمک و حمایت از شرکت‌ها اقداماتی انجام دهد. بخش خصوصی و دولتی باید دست به دست هم دهند تا شرکت‌های بیشتری در سایه بورس به ادامه فعالیت بپردازند.

عناوین برگزیده