تاریخ: ۰۵ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۲۰
بازدید: ۶۴
کد خبر: ۳۱۸۵۵۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرعامل کارگزاری مهرآفرین مطرح کرد؛

تزریق تدریجی و مستمر منابع؛ مزیتی برای صندوق‌های بازنشستگی تکمیلی

‌می‌متالز - علی بهشتی‌روی گفت: از آنجایی که تزریق منابع مالی به این صندوق‌ها به صورت مستمر و تدریجی صورت می‌گیرد، به همین خاطر مدیران صندوق‌ها می‌توانند در اغلب اوقات از منابع به نحو احسن بهره گیرند.

به گزارش می‌متالز، علی بهشتی‌روی مدیرعامل کارگزاری مهرآفرین در رابطه با ماهیت صندوق‌های بازنشستگی تکمیلی، اظهار کرد: صندوق‌های بازنشستگی تکمیلی در اصل صندوق‌هایی هستند که سرمایه و بخشی از حقوق کارکنان را به منظور ایجاد یک حاشیه امن و بهره‌مندی اشخاص در زمان بازنشستگی جمع آوری می‌کنند.

او در رابطه با تفاوت صندوق بازنشستگی تکمیلی با سایر صندوق‌ها، گفت: مطابق دستورالعمل منتشر شده صندوق‌های بازنشستگی تکمیلی از نوع صندوق‌های صدور و ابطالی هستند و رقم مشخصی برای صدور و ابطال از جانب کارفرما و هم از جانب خود پرسنل در نظر گرفته می‌شود، اما سایر صندوق‌ها محدودیتی برای صدور و ابطال ندارند و رقم توسط خود شخص معین می‌شود.

بهشتی‌روی گفت: صندوق‌های بازنشستگی تکمیلی یا سایر صندوق‌ها سرمایه‌گذاری به لحاظ جذب سرمایه‌گذارانی که آگاهی یا وقت کافی برای معامله ندارند از جذابیت بالایی برخوردار است. از آنجایی که تزریق منابع مالی به این صندوق‌ها به صورت مستمر و تدریجی صورت می‌گیرد، به همین خاطر مدیران صندوق‌ها می‌توانند در اغلب اوقات از منابع به نحو احسن بهره گیرند.

مدیرعامل کارگزاری مهرآفرین در پایان درباره اقدامات موثر سازمان بورس، وزارت اقتصاد و دولت به منظور تقویت صندوق‌های بازنشستگی تکمیلی، اظهار کرد: فرهنگ‌سازی در راستای بهره‌گیری از این صندوق‌ها، درج معافیت مالیاتی در قوانین و مقررات، الزام کارفرمایان به بهره‌گیری از این صندوق‌ها و... از جمله اقدامات مهمی است که می‌تواند توسط نهاد‌های مربوطه اجرا شود.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده