تاریخ: ۰۸ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۹:۳۳
بازدید: ۶۶
کد خبر: ۳۱۵۸۲۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

جلوگیری از بحران صندوق‌های بازنشستگی با راه‌اندازی صندوق‌های بازنشستگی تکمیلی

‌می‌متالز - رییس هیات مدیره شرکت سبدگردان هیوا رونمایی از صندوق‌های بازنشستگی تکمیلی در بازار سرمایه را نویدبخش دانست و گفت: این اتفاق باعث می‌شود افراد منابع خود را در این صندوق‌ها سرمایه‌گذاری کنند تا در زمان بازنشستگی بتوانند از مزایای و منافعی که این صندوق‌ها برای آن‌ها ایجاد خواهد کرد، استفاده کنند.

به گزارش می‌متالز، علیرضا قدرتی رییس هیات مدیره شرکت سبدگردان هیوا با بیان اینکه در کشور‌های توسعه یافته دنیا سال‌ها است که صندوق بازنشستگی تاسیس شده به طوری که تاثیر بسیاری در جذب منابع و سرمایه‌گذاری مردم داشته است، گفت: تعداد زیادی از مردم دنیا به خصوص در کشور‌های اروپایی و آمریکایی، در این نوع صندوق‌ها سرمایه‌گذاری می‌‎کنند، چرا که تنوع بسیار زیادی برای آن‌ها به همراه دارد.

وی با اعلام اینکه متاسفانه طی سال‌های اخیر نبود صندوق بازنشستگی تکمیلی در بازار سرمایه کشور احساس می‌شد، اظهار کرد: در راستای فقدان صندوق‌های متنوع و اینکه کارگران، کارمندان و کلیه افراد حق انتخاب برای تعیین صندوق‌های بازنشستگی که مد نظر خودشان باشد، وجود نداشت، شاهد اتفاقات ناخوشایندی در حوزه بازنشستگی و سنوات آن‌ها بودیم.

به گفته قدرتی؛ بسیاری از صندوق‌های بازنشستگی با مشکلات جدی کسری مواجه هستند و حتی برخی از صندوق‌ها هم در مرز ورشکستگی رسیده و یا ورشکسته شده‌اند. این امر تبعات بسیار سنگینی برای بازنشستگان، دولت و کشور به همراه دارد؛ به طوری که آن را یکی از بحران‌های سال‌های آینده صندوق‌های بازنشستگی می‌دانند.

رییس هیات مدیره شرکت سبدگردان هیوا با بیان اینکه وجود صندوق‌های بازنشستگی تکمیلی به عنوان یک دریافتی مستمر پس از بازنشستگی بسیار پُرکاربرد است، عنوان کرد: شاید وجود این نوع صندوق‌ها بتواند از گسترش و ابعاد این بحران‌ها بکاهد و بخشی از کسری صندوق‌هایی که ممکن بود در زندگی روزمره افراد بازنشسته تاثیر بگذارد را جبران کند.

قدرتی رونمایی از صندوق‌های بازنشستگی تکمیلی در بازار سرمایه را نویدبخش دانست و خاطرنشان کرد: این اتفاق باعث می‌شود افراد و حتی شرکت‌ها بتوانند در انتخاب صندوق‌های بازنشستگی حق انتخاب داشته و منابع خود را در این صندوق‌ها سرمایه‌گذاری کنند تا در زمان بازنشستگی بتوانند از مزایای و منافعی که این صندوق‌ها برای آن‌ها ایجاد خواهد کرد، استفاده کنند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده