تاریخ: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۹:۰۱
بازدید: ۱۱۱
کد خبر: ۲۹۹۸۱۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرعامل سبدگردان هیوا مطرح کرد؛

پویایی بورس با جلوگیری دولت از تکرار سیاست‌گذاری‌های گذشته

‌می‌متالز - مهدی دلبری گفت: با توجه به اینکه نرخ انرژی روی سوخت پتروشیمی‌ها، سیمانی‌ها و همه صنایع تاثیرگذار است، بهتر است سیاست‌گذاری‌های درستی از سوی دولت صورت بگیرد و بازار سرمایه و رفع مشکلات آن در اولویت کار‌ها باشد. اگر سیاست‌گذاری‌های گذشته تکرار شود، انتظار جاماندگی بازار از تورم و دلار در سال‌های آتی دور از ذهن نخواهد بود.

به گزارش می‌متالز، مهدی دلبری مدیرعامل سبدگردان هیوا به بحث ریسک‌های سیاست‌گذاری اقتصادی در بازار سرمایه پرداخت و به بورسان گفت: اهالی بورس تهران باید همواره ابربحران‌ها را جدی بگیرند که از آن‌ها می‌توان به مباحث انرژی، صندوق‌های بازنشستگی، مداخلات دولتی و... اشاره کرد.

وی افزود: اگر بخواهیم ابربحران‌های کشور را لیست کنیم، یکی از آن‌ها بحث آب و انرژی است که به نظر می‌رسد بازار سرمایه باید این ابربحران‌ها را در قیمت‌گذاری‌ها مد نظر قرار دهد. به طور مشخص طی ۲ سال اخیر قطعی برق و گاز اثر خود را در صورت مالی سیمانی‌ها، فولادی‌ها و پتروشیمی‌ها گذاشته است.

دلبری در ادامه اظهار کرد: وزن ابربحران‌ها طی ۲ سال اخیر بیشتر شده است و نباید آن‌ها را شوخی گرفت و فعالان بازار در مقابله با آن‌ها باید قوی‌تر ظاهر شوند.

وی اعتقاد داشت که باید رفتار دولت و اقدامات آن را به صورت جدی دنبال کرد و فارغ از آمادگی برای آن، به دنبال رفع این موانع باشیم.

این کارشناس تصریح کرد: با توجه به اینکه نرخ انرژی روی سوخت پتروشیمی‌ها، سیمانی‌ها و همه صنایع تاثیرگذار است، بهتر است سیاست‌گذاری‌های درستی از سوی دولت صورت بگیرد و بازار سرمایه و رفع مشکلات آن در اولویت کار‌ها باشد.

دلبری در ادامه افزود: اگر سیاست‌گذاری‌های گذشته تکرار شود، انتظار جاماندگی بازار از تورم و دلار در سال‌های آتی دور از ذهن نخواهد بود.

وی تاکید کرد: بهتر است فضای سرمایه‌گذاری غیر مستقیم در بازار سرمایه تشویق شده و مزیت و امتیاز خاصی برای صندوق‌ها و سبد‌ها در نظر گرفته شود تا این مهم، محقق گردد.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده