تاریخ: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۶:۵۶
بازدید: ۱۲۳
کد خبر: ۲۹۹۸۱۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری داریوش مطرح کرد؛

دو مزیت مهم کاهش مهلت پرداخت سود تقسیمی مجامع

‌می‌متالز - حمید علماء گفت: اقدام اخیر سازمان بورس و کاهش مهلت پرداخت سود به سهامداران ظرف حداکثر ۴ ماه پس از برگزاری مجمع عمومی شرکت‌ها، دو مزیت مهم به همراه دارد.

به گزارش می‌متالز، حمید علماء مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری داریوش در خصوص مزایای اصلاح اساسنامه ناشران پذیرفته شده نزد سازمان بورس و کاهش مهلت پرداخت سود تقسیمی به سهامداران ظرف حداکثر ٤ ماه پس از مجمع عمومی، بیان کرد: اقدام اخیر سازمان بورس و اوراق بهادار و کاهش مهلت پرداخت سود به سهامداران ظرف حداکثر ۴ ماه پس از برگزاری مجمع عمومی شرکت‌ها، دو مزیت مهم به همراه دارد. مزیت اول آن که به لحاظ مالی دوره تنزیل سود تقسیمی کاهش یافته و جذابیت سود تقسیمی برای سهامداران افزایش خواهد یافت.

این کارشناس بازار سرمایه در خصوص دومین مزیت این تصمیم گفت: با توجه به کاهش مهلت پرداخت سود تقسیمی به سهامداران هیئت مدیره شرکت‌ها باید در تقسیم سود دقت بیشتری داشته باشند و مشکلاتی که در گذشته ممکن بود تقسیم سود در پی داشته باشد، مرتفع خواهد شد.

علماء در خاتمه تصریح کرد: با توجه به الزام ناشران به پرداخت سود از طریق سجام و همین‌طور تصمیم برای کاهش مهلت پرداخت سود مجامع، به نظر می‌رسد بعد از این سهامداران تمایل کمتری برای فروش سهم‌های بنیادی قبل از برگزاری مجامع داشته باشند و سهم‌هایی با سود تقسیمی بالاتر، جذاب‌تر شوند. این موضوع برای کلیه سهامداران حقیقی و حقوقی حائز اهمیت خواهد بود.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده