تاریخ: ۱۴ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۱:۱۵
بازدید: ۶۴
کد خبر: ۳۱۶۵۰۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

صندوق بازنشستگی تکمیلی فرصتی برای شاغلین مشاغل سخت و حساس

‌می‌متالز - محمد ابراهیم پورزرندی بیان کرد: با بهره‌‎مندی از صندوق‌های بازنشستگی تکمیلی می‎توان برای نسل آینده، پرسنل و شاغلین کشور اقدامی اساسی کرد تا درگیر دغدغه‌های ذهنی برای دوران پس از بازنشستگی خود نباشند.

به گزارش می‌متالز، محمد ابراهیم پورزرندی، مدیرعامل شرکت تامین سرمایه خلیج فارس درباره مزیت صندوق‌های بازنشستگی تکمیلی گفت: با رونمایی صندوق‌های بازنشستگی تکمیلی تحت نظارت قانون بازار اوراق بهادار برای اولین بار در بازار سرمایه، مزیت این صندوق‌ها نسبت به صندوق‌های دیگر، شفافیت و همچنین مشخص و روشن بودن عملکرد آن برای اعضا و دارندگان واحد‌های سرمایه‌گذاری است.

وی افزود: این شفافیت به مراتب برای سرمایه‌گذاران به منظور سرمایه‌گذاری در آن حائز اهمیت است چرا که صندوق‌های بازنشستگی تکمیلی ماهیت آینده‌نگری دارند و به شاغلینی که پس از بازنشستگی و یا دوران پس از فعالیت کاری می‌خواهند از آن بهره ببرند، کمک خواهد کرد.

پورزرندی با بیان اینکه صندوق‌های معمولی و متداول بازنشستگی شفافیت لازم صندوق‌های سرمایه‌گذاری بازار سرمایه را ندارند، اظهار کرد: صندوق‌های سرمایه‌گذاری موجود در بازار، گزارش‌های دوره‌ای، ارکان، ناظر و حسابرسی دارند و ارزش خالص دارایی صندوق‌ها را مرتب محاسبه کرده و به اطلاع عموم می‌رسانند و همواره ارزش سرمایه‌گذاری‌های آن را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهند.

وی عنوان کرد: به نظر می‌رسد ویژگی بارز این صندوق‌ها موجب شده افراد زیادی از این صندوق‌ها استقبال کرده و همیشه مورد اقبال اکثر سرمایه‌گذاران و فعالان بازار باشد.

مدیرعامل شرکت تامین سرمایه خلیج فارس با اشاره به برنامه‌های این مجموعه برای راه‌اندازی صندوق بازنشستگی تکمیلی، خبر داد: صندوق بازنشستگی تکمیلی خلیج فارس پس از درخواست و موافقت آن از سوی سازمان بورس، پیرامون محور مجموعه فعالین حوزه نفت، گاز و انرژی فعالیت خواهد کرد.

به گفته وی؛ در همین راستا طرحی تهیه و به سازمان ارائه شد که خوشبختانه در هیات مدیره هلدینگ خلیج فارس به تصویب رسید. آن چیزی که در صندوق بازنشستگی تکمیلی به مجموع شاغلین فعلی آن اعم از تامین اجتماعی، صندوق نفت و حتی پیمانکاران آن که بیش از ۲۰ هزار نفر هستند ارائه می‌شود، مازاد بر آن تامین اجتماعی است و این سرمایه‌گذاری به نوعی یک محل درآمد خوب، پس انداز و سرمایه‌گذاری برای آن‌ها محسوب می‌شود.

پورزرندی با اعلام اینکه با بهره‌‎مندی از صندوق‌های بازنشستگی تکمیلی می‎توان برای نسل آینده، پرسنل و شاغلین کشور اقدامی اساسی کرد تا درگیر دغدغه‌های ذهنی برای دوران پس از بازنشستگی خود نباشند، اظهار کرد: هلدینگ خلیج فارس و مجموعه مدیریت هلدینگ تمرکز خاصی بر آینده پرسنل از جمله پرسنل مشاغل سخت و حساس دارند تا آینده مالی آن‌ها پس از دوران بازنشستگی تامین شود.

وی اضافه کرد: به نظر می‌رسد اخذ مجوز برای این مجموعه می‌تواند یکی از نهاد‌های مالی، قوی و فعال در بازار باشد و برای آن‌ها ارزش افزوده ایجاد کند.

وی با تاکید به اینکه حضور و یا عدم حضور شاغلین در این صندوق‌ها اختیاری است، افزود: با وجود مزایا و حمایت از سوی کارفرما، به طور قطع عمده شاغلین از این طرح استقبال خواهند کرد چرا که مزیت‌های زیادی برای آن‌ها به همراه دارد.

به گفته مدیرعامل شرکت تامین سرمایه خلیج فارس، در طرح مورد نظر، بخشی از کار توسط کارفرما برای شکل‌گیری صندوق و بخشی هم از سوی کارفرمای دوم یعنی کارمندان، کارگران و شاغلینی که در آنجا کار می‌کنند، انجام می‌شود.

پورزرندی گفت: با این اتفاق مبارک، بعید می‌دانم کسی از شاغلین در این صندوق عضو نشود، چرا که فرصت فوق‌العاده‌ای است. کما اینکه موافقت اصولی صندوق اخذ شده و برخی از نهاد‌ها و فعالان خارج از این حوزه، درخواست شرکت در پذیره‌نویسی آن دارند.

مدیرعامل شرکت تامین سرمایه خلیج فارس به چالش‌های موجود در این طرح اشاره کرد و گفت: با توجه جدید بودن این نهاد، برای پیشبرد کار‌ها نیازمند مشارکت و مراقبت چندجانبه است.

پورزرندی خاطرنشان کرد: با همت و تلاش سازمان بورس این نهاد نوپا عرضه شد چرا که جای این صندوق‎‌ها در بازار خالی بود و امیدواریم این صندوق بتواند باروری طولانی مدتی برای بازار و برای اعضای آن به همراه داشته باشد.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده