تاریخ: ۰۸ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۶:۳۳
بازدید: ۷۸
کد خبر: ۳۱۵۸۴۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

صندوق بازنشستگی تکمیلی؛ تدبیر قانون‌گذار برای تامین آتیه کارکنان

‌می‌متالز - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آیین رونمایی از صندوق بازنشستگی تکمیلی گفت: کارکنان نیاز به آتیه دارند، قانون‌گذار برای این امر، صندوق‌های بازنشستگی تکمیلی را در نظر گرفته و افراد می‌توانند در این صندوق‌ها سرمایه‌گذاری کرده و از سود آن بهره‌مند شوند.

به گزارش می‌متالز، رونمایی از صندوق بازنشستگی تکمیلی با حضور مجید عشقی، رئیس سازمان بورس، سید احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی، سیدصولت مرتضوی، وزیر کار و رفاه اجتماعی انجام شد.

صندوق بازنشستگی تکمیلی؛ تدبیر قانون‌گذار برای تامین آتیه کارکنان

سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آیین رونمایی از صندوق بازنشستگی تکمیلی گفت: یکی از خدمات بزرگی که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران انجام داده است موضوع نرخ امید به زندگی است. متوسط نرخ امید به زندگی اول انقلاب، بین ۵۰ تا ۵۵ سال بود؛ اما با اقداماتی که نظام انجام داده اکنون بر اساس گزارش‌ها به ۷۷ سال رسیده است.

وی افزود: کارکنان نیاز به آتیه دارند، الحمدالله صندوق‌های بازنشستگی که یک صندوق بین نسلی هستند یک تدبیری را برای زندگی آبرومندانه فراهم کرده‌اند، اما کافی نیست به سبب آنکه در نظام جمهوری اسلامی ایران مراودات زیاد است و هزینه‌ها بالاست می‌طلبد تا کار مناسبی را برای این امر انجام دهد.

وزیر تعاون تصریح کرد؛ خوشبختانه قانون‌گذار برای این امر، صندوق‌های بازنشستگی تکمیلی را در نظر گرفته و افراد می‌توانند در این صندوق‌ها سرمایه‌گذاری کرده و از سود آن بهره‌مند شوند. هرچه قدر شخص سرمایه‌گذاری کند می‌تواند از آن بهره ببرد. اشخاص پس از بازنشستگی هم می‌توانند در این صندوق‌ها سرمایه‌گذاری کنند و وارثان نیز می‌توانند از آن بهره گیرند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده