تاریخ: ۰۵ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۶:۰۹
بازدید: ۹۲
کد خبر: ۳۱۱۷۶۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تامین منابع پایدار برای بازار سرمایه توسط صندوق‌های بازنشستگی تکمیلی

‌می‌متالز - مدیرعامل تأمین سرمایه دماوند بیان کرد: یکی از اصلی‌ترین مزیت‌های صندوق‌های بازنشستگی تکمیلی برای مدیر صندوق این است که یکسری منابع پایدار قابل برنامه‌ریزی را برای مدیر فراهم می‌کند تا بتواند با استراتژی بلندمدت‌تری نسبت به سرمایه‌گذاری این نوع صندوق‌ها وقت و زمان گذاشته و سرمایه‌گذاری کند.

به گزارش می‌متالز، میثم فدایی مدیرعامل تأمین سرمایه دماوند با بیان اینکه یکی از مسائلی که در حال حاضر جامعه بازنشسته کشور با آن درگیر است، بحث مزایای مستمری است که پس از بازنشسته شدن باید آن را دریافت کنند گفت: یکی از کار‌های بسیار خوب و قابل توجهی که سازمان بورس اخیرا انجام داده، طراحی مدل صندوق‌های بازنشستگی تکمیلی است.

به گفته این کارشناس بازار سرمایه؛ این صندوق‌ها در کنار صندوق‌های بازنشستگی اجباری که در حال حاضر وجود دارد می‌تواند به عنوان یک دریافتی مستمر و مکملی باشد که پس از بازنشستگی بسیار پُرکاربرد است.

فدایی عنوان کرد: ساختار این صندوق به نحوی است که درصدی را خود فرد و درصدی را هم کارفرما پرداخت کرده و در حوزه صندوق‌های سهامی و اوراق درآمد ثابت و همچنین صندوق‌های طلا سرمایه گذاری می‌شود.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: با توجه به روندی که این نوع دارایی‌ها در بلندمدت دارند، می‌توانند به عنوان یک مستمری قابل قبولی باشند.

مدیرعامل تأمین سرمایه دماوند خاطرنشان کرد: یکی از اصلی‌ترین مزیت‌های این نوع صندوق‌ها برای مدیر صندوق این است که یکسری منابع پایدار قابل برنامه ریزی را برای مدیر فراهم می‌کند تا بتواند با استراتژی بلندمدت‌تری نسبت به سرمایه‌گذاری این نوع صندوق‌ها وقت و زمان گذاشته و سرمایه‌گذاری کند.

وی در ادامه درباره حق تقدم الکترونیک گفت: فرایند پیچیده و زمان بر افزایش سرمایه بسیار سخت بود که خوشبختانه با فرایند الکترونیکی کردن افزایش سرمایه بخش عمده‌ای از فرایند کار کوتاه‌تر شده و مشارکت بیشتری برای افزایش سرمایه صورت گیرد.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده