تاریخ: ۰۳ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۰۲
بازدید: ۲۳۶
کد خبر: ۱۳۲۰۳۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیر اعضا بورس تهران خبر داد :

سفارش‌های نامتعارف و بسیار کوچک روند قیمت‌گذاری عادلانه سهام را مختل می‌کنند/ کارگزاری‌های متخلف مجازات می‌شوند

می متالز - مدیر اعضا بورس تهران گفت: سفارش‌های با حجم نامتعارف و بسیار کوچک یک و ۱۰ عددی در سامانه معاملات ارزشی ندارد و تنها با سنگین‌تر کردن تعداد سفارش‌ها سبب اخلال در روند قیمت گذاری منصفانه و عادلانه سهام می‌شوند.
سفارش‌های نامتعارف و بسیار کوچک روند قیمت‌گذاری عادلانه سهام را مختل می‌کنند/ کارگزاری‌های متخلف مجازات می‌شوند

به گزارش می متالز، علی بهشتی‌روی در یادداشتی اعلام کرد: متاسفانه در روز‌های گذشته شاهد ورود سفارش‌های با حجم نامتعارف و بسیار کوچک یک و ۱۰ عددی در سامانه معاملات هستیم که ارزشی نداشته و تنها با سنگین‌تر کردن تعداد سفارش‌ها سرانجام منجر به اخلال در روند قیمت‌گذاری منصفانه و عادلانه سهام می‌شوند.

وی افزود: پیرو اطلاعیه‌ها و تذکرهایی که در روز‌های گذشته در این باره داده شده، هنوز شاهد این نوع از تخلف هستیم که به شدت سبب نارضایتی همه فعالان بازار سرمایه شده است.

مجازات‌هایی که طبق بند ۶ ماده ۷ و با استناد به بند‌های ۳، ۴ و ۵ ماده ۱۵ دستورعمل انضباطی کارگزاران در این باره وضع شده‌اند شامل انجام محرومیت از معاملات حداکثر تا ۶۰ روز کاری برای کارگزار، تذکر یا اخطار کتبی، محرومیت از انجام برخی فعالیت‌های مشخص در کارگزاری مربوط یا دیگر کارگزاری‌ها تا یکسال، تعلیق مجوز‌ها یا گواهینامه‌های صادره توسط سازمان، کانون‌های مربوط یا بورس‌ها یا بازار‌های خارج از بورس حداکثر به مدت یکسال، لغو مجوز‌ها یا گواهینامه‌های صادره توسط سازمان، کانون‌های مربوط یا بورس‌ها یا بازار‌های خارج از بورس برای مدیران یا کارکنان کارگزاری حسب تشخیص و میزان تخلف صورت گرفته می‌شود.

در صورت لغو مجوز‌ها یا گواهینامه‌های صادره، متخلف تا یکسال از تاریخ اجرای رأی از دریافت مجدد مجوز یا گواهی‌نامه‌های مربوط محروم می‌شود و در صورت احراز شرایط دریافت مجوز یا گواهینامه مربوط در مدت یاد شده، مجوز یا گواهینامه پس از انقضای مدت یادشده، صادر می‌شود.

خواسته نهاد ناظر تسلط همه فعالان به قوانین بازار سرمایه و رعایت موارد مطروحه در دستورعمل انضباطی کارگزاران و دیگر آییننامه‌ها و دستورعمل‌‌های مرتبط است.

عناوین برگزیده