تاریخ: ۰۷ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۷:۵۸
بازدید: ۹۸
کد خبر: ۳۱۵۷۱۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بهره‌مندی از ظرفیت‌های بازار سرمایه برای تامین مالی طرح‌های عمرانی در گرو ابزارسازی و ایجاد ثبات

‌می‌متالز - سرپرست معاونت پژوهشی پژوهشکده امور اقتصادی در حاشیه نمایشگاه روایت خدمت، وعده، وفا با بیان اینکه پروژه‌های عمرانی کشور نیاز به تامین مالی هستند، گفت: به نظر می‌رسد بورس با داشتن ابزار‌های مالی جدید ظرفیت بسیاری برای تامین مالی پروژه‌های عمرانی و صنعتی دارد.

به گزارش می‌متالز، جواد عرب یارمحمدی سرپرست معاونت پژوهشی پژوهشکده امور اقتصادی در حاشیه نمایشگاه روایت خدمت، وعده، وفا با بیان اینکه پروژه‌های عمرانی کشور نیاز به تامین مالی هستند گفت: خوشبختانه در کشور ابزار‌های مالی متنوع و متعددی وجود دارد که دولت با استفاده از این ابزار‌ها می‌تواند پروژه‌های مهم و اولویت‌دار خود را تامین مالی کند.

به گفته یارمحمدی؛ پیشروی به سمت بهره‌مندی از ابزار‌های مالی جدید که کشور‌های توسعه یافته هم از آن استفاده می‌کنند، کشور را در راستای تامین مالی مورد نیاز کمک خواهد کرد.

یارمحمدی عنوان کرد: به نظر می‌رسد بورس با داشتن ابزار‌های مالی جدید ظرفیت بسیاری برای تامین مالی پروژه‌های عمرانی و صنعتی دارد به‌طوری که اخیرا در یک پیشنهاد پژوهشی دریافت شده، سازمان بورس هم جزو تیم اجرایی است و در صورت پذیرش نهایی پژوهش فوق، از کمک‌های بورس برای این پژوهش بهره‌مند خواهیم شد.

سرپرست معاونت پژوهشی پژوهشکده امور اقتصادی تصریح کرد: با توجه به پروژه‌های متعدد دولت از انواع روش‌های تامین مالی می‌توان بهره برد که بخشی از روش‌ها مربوط به بازار سرمایه است که می‌توان به صندوق پروژه‌ها اشاره کرد.

به گفته یارمحمدی برای بهره‌مندی از بازار سرمایه دو موضوع کلی وجود دارد؛ نخست اینکه بتوان ابزار‌های جدید و متناسب‌سازی شده با هر پروژه معرفی و یا ایجاد کرد و دیگر اینکه با ایجاد ثبات در بازار سرمایه، سرمایه‌گذاران را ترغیب به سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه کرد.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده