تاریخ: ۱۹ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۵۰
بازدید: ۸۵
کد خبر: ۳۲۰۰۹۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

نقش مهم بازار سرمایه برای تامین مالی حوزه صنعت

‌می‌متالز - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود چالش‌های حوزه معدن به خصوص در بخش استخراج، اکتشاف و فراوری، بهتر است اقدامات بیشتری برای تامین مالی و سرمایه‌گذاری آن حوزه صورت گیرد که به طور قطع بازار سرمایه از جمله گزینه‌های مناسب برای کمک به این حوزه است.

به گزارش می‌متالز، فرهاد طهماسبی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در رابطه با تامین مالی پروژه‌های صنایع از طریق بازار سرمایه بیان کرد: به طور کلی تامین مالی در حوزه صنعت و معدن یکی از ضروریاتی است که از آن غافل هستیم.

وی افزود: با توجه به وجود چالش‌هایی در حوزه معدن به خصوص در بخش استخراج، اکتشاف و فرآوری بهتر است اقدامات بیشتری برای تامین مالی و سرمایه‌گذاری آن حوزه صورت گیرد که به طور قطع بازار سرمایه از جمله گزینه‌های مناسب برای این موضوع است.

طهماسبی عنوان کرد: در صورتی که برای حوزه معدن، تامین مالی و سرمایه‌گذاری صورت نگیرد، تکنولوژی‌های قدیمی به خصوص در بحث فراوری پاسخگو نبوده و بسیاری از واحد‌های تولیدی با مشکلات زیادی مواجه می‌شوند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن در ادامه اظهار کرد: از اولویت‌های اصلی و مهم حوزه صنعت، تامین مالی صحیح است که بازار سرمایه می‌تواند نقش مهمی در این حوزه داشته باشد.

وی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی در زمینه مقررات‌گذاری و تصویب برخی مصوبات به خصوص در بحث مربوط به تامین انرژی می‎تواند کمک بزرگی به بازار سرمایه داشته باشد.

طهماسبی در پایان گفت: داشتن سواد مالی لازم و گسترش سرمایه‌گذاری غیرمستقیم از جمله مواردی ضروری است که سرمایه گذاران باید به آن واقف باشند تا در بازار سرمایه شاهد سرمایه‌گذاری صحیح، منطقی و قابل دفاع همانند کشور‌های توسعه یافته باشیم.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده