تاریخ: ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۶:۴۵
بازدید: ۸۵
کد خبر: ۳۱۱۵۴۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

توسعه کشور نیازمند استفاده بیشتر از توانمندی‌های بازار سرمایه

‌می‌متالز - نماینده مردم کرمان گفت: کشور جهت توسعه و رونق بیشتر نیازمند استفاده بیشتر از توانمندی‌های بازار سرمایه است. یکی از بهترین روش‌های تأمین مالی که می‌تواند جایگزین تسهیلات بانکی باشد، استفاده از ظرفیت بازار سرمایه است که کمتر در کشور مورد توجه بوده است.

به گزارش می‌متالز، شهباز حسن‌پور بیگلری عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه تأمین نقدینگی از بزرگ‌ترین مشکلات فعالان اقتصادی است گفت: با توجه به مشکلاتی که فعالان اقتصادی برای تامین مالی خود از سوی بانک‌ها دارند، به نظر می‌رسد بازار سرمایه، بهترین گزینه برای تامین مالی است تا سرمایه گذاران استفاده حداکثری از آن داشته باشند.

نماینده مردم کرمان در مجلس اظهار کرد که خوشبختانه بسته‌هایی که مجموعه سیستم اقتصادی دولت با کمیسیون اقتصادی در دستور کار خود قرار داده همگی به شکلی است که بتوانیم حداکثر استفاده از منابع کشور و از طریق مختلف داشته باشیم.

عضو کمیسیون اقتصادی تصریح کرد: یکی از بسته‌ها، تامین مالی از بازار سرمایه است و به نظر من، این بسته جزو مطمئن‌ترین‌ها بوده و به نفع سرمایه‌گذاران است.

به گفته این نماینده مجلس؛ همه آنچه که امروز در مجموعه دولت و کمیسیون اقتصادی تصمیم‌گیری می‌شود سابقه استفاده از آن در کشور‌های مختلف دنیا به ۵۰ تا ۱۰۰ سال گذشته برمی‌گردد؛ بنابراین کشور جهت توسعه و رونق بیشتر نیازمند استفاده بیشتر از توانمندی بازار سرمایه است.

حسن پور خاطرنشان کرد: کشور در رابطه با تامین مالی از بازار سرمایه در ابتدای راه است و باید اطلاع رسانی بیشتری در این حوزه از سوی فعالان اقتصادی صورت گیرد و همچنین کارگاه‌های آموزشی برای مدیران و واحد‌های تولیدی انجام شود.

وی با اشاره به ظرفیت عظیمی که برای تأمین مالی بخش تولید در بازار سرمایه وجود دارد، ابراز امیدواری کرد: یکی از بهترین روش‌های تأمین مالی که می‌تواند جایگزین تسهیلات بانکی باشد، استفاده از ظرفیت بازار سرمایه است که کمتر در کشور مورد توجه بوده است.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

عناوین برگزیده