تاریخ: ۱۹ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۸:۵۱
بازدید: ۱۳۱
کد خبر: ۳۱۶۹۷۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رونـق تولید با بـورس محقق می‌شود

‌می‌متالز - بورس با بانک متفاوت است؛ بانک نهادی اقتصادی است که وظیفه‌اش عملیات بانکی و نقل و انتقال وجوه ونه فعالیت‌های سفته‌بازی وبنگاهداری است درحالی که بورس محلی برای جمع‌آوری پس‌انداز و نقدینگی بخش خصوصی برای انجام پروژه‌های سرمایه‌گذاری بلندمدت و دریافت وجوه مازاد مردم برای سرمایه‌گذاری است.

به گزارش می‌متالز، بانک‌ها باید به جایگاه اصلی خود بازگردند، بورس محل مناسبی برای بکارگیری سرمایه‌ها در بخش تولید است بنابراین بورس و نه سیستم بانکی باید برای تامین مالی وارد میدان شود وبانک‌ها باید به وظیفه اصلی خود عمل کنند. بانک‌ها وظیفه جابجایی پول و سرمایه را برعهده دارند در حالی‌که بورس سرمایه را در جای درست سرمایه گذاری می‌کند. بورس می‌تواند بانک‌ها را سر جای خود بنشاند.

بورس میدان نمایشگاهی از سرمایه‌گذاری است، متاسفانه بورس در ایران جایگاه واقعی خود را پیدا نکرده و نتوانسته از سرمایه‌های مردم به‌درستی بهره ببرد. مردم نسبت به بورس بی‌اعتماد شده‌اند، متولیان بازار سرمایه باید با ارائه خدمات درست و حقیقی اعتماد از دست رفته را به مردم بازگردانند.

بورس می‌تواند سرمایه‌های موجود در کشور را از دلالی و فعالیت‌های غیر مولد به سمت تولید واقعی هدایت کند، نجات اقتصاد کشور و رونق تولید با توسعه بورس محقق می‌شود. مجلس آماده است برای حمایت از بازار سرمایه، تنها با نظارت‌های مستمر و کارشناسی و حمایت‌های پی در پی ونبود دخالت برخی نهاد‌ها در این بازار اعتماد سلب شده به بورس را بازگرداند./ شماره ۵۰۶ هفته نامه اطلاعات بورس

لطف‌الله سیاهکلی - نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس

منبع: صدای بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده