تاریخ: ۲۰ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۹:۲۶
بازدید: ۱۴۳
کد خبر: ۲۸۰۸۲۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

عضو کمیسیون صنایع مجلس: سیاست پولی و مالی کشور ایرادهای اساسی دارد

‌می‌متالز - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: سیاست پولی و مالی کشور ایراد‌های اساسی دارد که یکی از این ایراد‌ها حمایت از واردات به جای صادرات است.

به گزارش می‌متالز، لطف‌الله سیاهکلی شامگاه پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان قزوین که با حضور وزیر اقتصاد و دارایی برگزار شد، اظهار داشت: سیاست پولی و مالی کشور ایراد‌های اساسی دارد که یکی از این ایراد‌ها حمایت از واردات به جای صادرات استف بنابراین وزارت اقتصاد باید بانک مرکزی را وادار کند که این رویه را عوض کند.

وی با تأکید بر لزوم نجات کشور از درآمد‌های نفتی اضافه کرد: برای رسیدن به این هدف باید نحوه مدیریت دولت در زمینه درآمد‌های غیرسرمایه‌ای از جمله مالیات اصلاح شود، در غیر این صورت در چند سال آینده اقتصاد ما با بحران جدی روبه‌رو می‌شود.

سیاهکلی تولید را مظلوم و تولیدکننده را تنها توصیف کرد و ادامه داد: وقتی تولیدکننده کار خود را شروع می‌کند، دولت در همان اوایل راه یعنی مرحله صدور مجوز‌ها سهم و عوارض خود را از تولید برمی‌دارد و تولیدکننده را در همه مراحل تنها می‌گذارد. این روند باید تغییر کند و دولت در آخر فرآیند تولید سهم خود را بگیرد و همیشه همراه و حامی تولیدکننده باشد.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش ۱۰۰ درصد سهم مالیات استان قزوین، گفت: با این وجود سهم قزوین در اختصاص درآمد‌های مالیاتی پایین است و در حوزه هزینه‌کرد مالیات جزو ضعیف‌ترین استان‌های کشور هستیم. به همین خاطر باید بخشی از مالیات پرداختی قزوینی‌ها به بودجه سالانه استان اضافه شود تا بتوانیم چرخ‌های توسعه را راحت‌تر بچرخانیم.

سیاهکلی تصریح کرد: اینکه دولت در اختصاص بودجه به استان‌هایی مثل قزوین که ثروت تولید می‌کنند، کمتر توجه می‌کند، به تدریج باعث توقف رشد و در نهایت سقوط اقتصادی خواهد شد، چرا که انگیزه برای درآمدزایی و تولید ثروت در استان‌ها از بین خواهد رفت و در صورت استمرار این روند درآمد‌های مالیاتی استان‌ها افت می‌کند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های تولید فناورانه و اقتصاد دانش‌بنیان در استان قزوین، افزود: اگر به ظرفیت‌های دانشگاهی و صنعتی استان قزوین بها داده شود و این ۲ بخش به هم پیوند بخورند، قزوین به قطب اقتصاد دانش‌بنیان در کشور مبدل خواهد شد و در این زمینه باید از ظرفیت‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی استان بهره گرفت.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده