تاریخ: ۱۲ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۸:۰۷
بازدید: ۹۹
کد خبر: ۲۸۲۸۱۴
مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان آلیاژ پردازش پارسه اظهار کرد؛

تشکیل اتاق فکر مشترک بین شرکت‌های دانش‌بنیان و بخش صنعت با محوریت وزارت صمت

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان آلیاژ پردازش پارسه گفت: باید اتاق فکر مشترکی بین شرکت‌های دانش‌بنیان و بخش صنعت با محوریت وزارت صنعت، معدن و تجارت تشکیل شود تا همگرایی و همپوشانی لازم در این بخش محقق شود.

به گزارش می‌متالز، محمد شیردل، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان آلیاژ پردازش پارسه در حاشیه نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گفت: نگرش مدیریتی این شرکت مبتنی بر سرمایه‌گذاری روی ایده‌های خلاقانه که منجر به کاهش خروج ارز از کشور شود، استوار است.

وی افزود: باید اتاق فکر مشترکی بین شرکت‌های دانش‌بنیان و بخش صنعت با محوریت وزارت صنعت، معدن و تجارت تشکیل شود تا همگرایی و همپوشانی لازم در این بخش محقق شود.

به گفته وی، شکل‌گیری دانش‌بنیان‌ها در ایران نوپاست و هنوز به جایگاه مناسبی دست نیافته‌اند و به همین خاطر باید بگونه‌ای برنامه‌ریزی شود که شیوه دستوری از سوی وزارتخانه ذیربط این بخش، کنار رود و اصل بر تعامل و همکاری باشد.

شیردل ضمن انتقاد از تداوم واردات تجهیزات و ابزار‌هایی که امکان ساخت داخل آن‌ها، به‌خصوص از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان وجود دارد، گفت: وزارت صمت تشکیلاتی در قالب مدیران اجرایی بخش خصوصی تأسیس کند و از دیدگاه دست‌اندرکاران ذی‌ربط به‌شکل هفتگی یا ماهانه بهره گیرد و سیاست‌های متناسب را طراحی کند.

وی گفت: این شرکت در زمینه صادرات هم فعالیت دارد و امسال حدود ۱۵۰ هزار دلار صادرات به عراق داشته است..

شایان ذکر است شرکت دانش‌بنیان آلیاژ پردازش پارسه تولیدکننده ابزار دقیق اندازه‌گیری پارامتر‌های دما، اکسیژن، کربن و آلومینیوم در فولادسازی است و به‌مدت ۱۰ سال در کنار صنعت فولاد فعالیت داشته است.  این شرکت با اغلب تولیدکنندگان فولاد به‌ویژه فولاد مبارکه، هرمزگان، کاوه، خراسان، ذوب آهن و خزر همکاری دارد. میزان تولید این شرکت سالیانه بالغ بر ۱.۵ میلیون عدد است و در واقع ۴۰ درصد از کل بازار این بخش را در اختیار داد.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده