تاریخ: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۷:۵۱
بازدید: ۶۶
کد خبر: ۳۰۱۴۰۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرعامل شرکت تامین سرمایه سپهر مطرح کرد؛

دوام شادابی بازار ثانویه در گرو یک شرط

‌می‌متالز - محمد وطن‌پور گفت: قطعاً هدایت نقدینگی به سمت بازار سرمایه به عنوان گام نخست، در مهار تورم نقش موثری خواهد داشت که باید با گام‌های دیگری تکمیل شود تا بخش قابل توجهی از این نقدینگی صرف تامین مالی بنگاه‌های تولیدی گردد و شادابی ناشی از تزریق این نقدینگی به بخش واقعی اقتصاد، شادابی در بازار ثانویه نیز عمر طولانی‌تری داشته باشد.

به گزارش می‌متالز، محمد وطن‌پور مدیرعامل شرکت تامین سرمایه سپهر با اشاره به افزایش جذابیت سرمایه‌گذاری در بازار سهام در چند هفته اخیر، بیان کرد: قطعاً هدایت نقدینگی به سمت بازار سرمایه به عنوان گام نخست، در مهار تورم نقش موثری خواهد داشت که باید با گام‌های دیگری تکمیل شود تا بخش قابل توجهی از این نقدینگی صرف تامین مالی بنگاه‌های تولیدی گردد و شادابی ناشی از تزریق این نقدینگی به بخش واقعی اقتصاد، شادابی در بازار ثانویه نیز عمر طولانی‌تری داشته باشد.

وی افزود: یکی از راهکار‌های تحقق این مهم، تسهیل فرآیند افزایش سرمایه شرکت‌ها علی الخصوص شرکت‌های برتر بازار سرمایه است.

وطن‌پور خاطرنشان کرد: با توجه به صحبت‌های اخیر رئیس محترم سازمان بورس و اوراق بهادار، به نظر می‌رسد در این زمینه اقداماتی هم انجام شده و این موضوع مورد توجه متولیان بازار سرمایه قرار دارد. در چنین شرایطی، در بلندمدت آثار ورود نقدینگی در بازار سرمایه، در قیمت سهم‌ها نمایان و ماندگار خواهد بود، زیرا بخش واقعی اقتصاد از این نقدینگی منتفع شده است و دستیابی به اهداف ملی و رهنمود‌های اعلامی مقام معطم رهبری نظیر نظیر کنترل تورم، رشد تولید، تشکیل سرمایه و ... نیز تسهیل خواهد شد.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه با اشاره به راهکار‌های افزایش ماندگاری نقدینگی در بازار سرمایه اظهار کرد: به نظرم بنده بیش از هر چیز باید در مورد سرمایه گذاری فعالیت ترویجی و فرهنگ سازی انجام شود. برای مردم توضیح داده شود که بازار سرمایه یک بازار مدرن است که در کشور ما پیشرفت سریعی داشته و اکنون کارشناسان زبدۀ فراوانی در قالب نهاد‌های مالی حرفه‌ای متنوع در آن به فعالیت مشغول هستند بنابراین فعالیت در بازار سرمایه أولا به دانش و اطلاعات کافی نیاز دارد و ثانیا نیازمند صرف زمان و تمرکز است و باید به آن به مثابه کاری تمام وقت نگاه کرد. کسانی که فاقد این دو شرط هستند، باید از روش «غیر مستقیم» وارد بازار سرمایه شوند.

وی اضافه کرد: همچنین لازم است به مردم در مورد بازدهی اشخاص از مسیر پیگیری تمایلات سفته بازانه و صحت و سقم آن توضیحات آماری لازم ارائه شود.

وطن‌پور در توصیه به سهامداران گفت: با توجه به اینکه تیم‌های کاری حرفه‌ای و متمرکز در بازار سرمایه مشغول فعالیت هستند، به آحاد مردم چنین میتوان توصیه کرد که در مرحلۀ نخست از طریق أنواع صندوق‌های سرمایه گذاری، و در مرحلۀ بعد از طریق مراجعه به اشخاص دارای مجوز رسمی سبدگردانی و تعریف سبد اختصاصی نسبت به سرمایه گذاری در بازار سرمایه اقدام نمایند و از شیرینی سود معقول و متداوم لذت ببرند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده