تاریخ: ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۲۰
بازدید: ۸۵
کد خبر: ۲۹۱۹۱۷
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
مدیرعامل شرکت تامین سرمایه سپهر تاکید کرد:

اوراق سلف موازی خودرو، ابزاری دو سر بُرد برای ناشران و سرمایه‌گذاران

‌می‌متالز - محمد وطن‌پور گفت: نکته مثبت در مورد اوراق سلف موازی استاندارد خودرویی این است که در زمان سررسید، دارندگان اوراق در صورت تمایل، امکان تحویل خودرو از خودروسازان را نیز خواهند داشت. البته که هدف از انتشار اوراق سلف موازی خودرویی، پاسخ دادن به تقاضای سرمایه‌ای در بازار خودرو نیست؛ اما وقتی ابزار‌های این‌چنینی در بازار سرمایه وجود دارد، می‌توان به نحو مطلوب از آن استفاده برد تا هم خودروسازان محصول خود را پیش‌فروش کرده و تامین مالی کنند و هم با انتشار اوراق سلف خودرویی، احتمالا اوراق در بازار دست به دست خواهد بچرخد و بدین ترتیب علاقمندان به سرمایه‌گذاری در بازار خودرو فرصتی برای سرمایه‌گذاری و کسب بازده بدون ایجاد هیجان کاذب در بازار خودرو داشته باشند.

به گزارش می‌متالز، محمد وطن پور مدیرعامل شرکت تامین سرمایه سپهر با اشاره به اقدام بهمن موتور برای انتشار اوراق سلف موازی استاندارد وانت کارا با سررسید ۲ ساله و ارزش ۲ هزار میلیارد تومان بیان کرد: قطعاً انتشار اوراق سلف موازی اقدامی مثبت در راستای کمک به تامین مالی خودرو و قطعه‌سازان خواهد بود.

وی اضافه کرد: نکته مثبت در مورد اوراق سلف موازی استاندارد خودرویی این است که در زمان سررسید، دارندگان اوراق در صورت تمایل، امکان تحویل خودرو از خودروسازان را نیز خواهند داشت. البته که هدف از انتشار اوراق سلف موازی خودرویی، پاسخ دادن به تقاضای سرمایه‌ای در بازار خودرو نیست؛ اما وقتی ابزار‌های این‌چنینی در بازار سرمایه وجود دارد، می‌توان به نحو مطلوب از آن استفاده برد تا هم خودروسازان محصول خود را پیش‌فروش کرده و تامین مالی کنند و هم با انتشار اوراق سلف خودرویی، احتمالا اوراق در بازار دست به دست خواهد بچرخد و بدین ترتیب علاقمندان به سرمایه‌گذاری در بازار خودرو فرصتی برای سرمایه‌گذاری و کسب بازده بدون ایجاد هیجان کاذب در بازار خودرو داشته باشند.


این کارشناس بازار سرمایه در خاتمه تصریح کرد: تامین مالی خودروسازان از طریق انتشار اوراق سلف موازی استاندارد، نه تنها ریسکی متوجه بازارسهام نخواهد کرد؛ بلکه به افزایش عمق و توسعه بازار سرمایه ما کمک خواهد کرد و شخصا از هرگونه ابزارسازی به منظور توسعه این بازار استقبال می‌کنم.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده