تاریخ: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۱:۵۹
بازدید: ۱۰۴
کد خبر: ۳۰۱۴۰۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
عضو کمیسیون برنامه، بودجه مجلس عنوان کرد؛

افزایش ورود نقدینگی به بورس با توسعه ابزار‌های نوین مالی/ صندوق‌های سرمایه‌گذاری، گزینه مناسب برای تازه‌واردان

‌می‌متالز - سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی گفت: با استفاده از ابزار‌های نوین مالی در بازار سرمایه، می‌توان آینده‌ای پررونق را برای بازار متصور شد و شاهد ورود دوباره نقدینگی سهامداران به بورس بود.

به گزارش می‌متالز، سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با تاکید بر اینکه بورس بازاری تخصصی است گفت: سرمایه‌گذاران نیاز است قبل از ورود به بورس و سرمایه‌گذاری در آن ضمن گذراندن دوره‌های آموزشی، از طریق ابزار‌های مالی، چون صندوق‌های سرمایه‌گذاری، به طور غیرمستقیم اقدام به سرمایه‌گذاری کنند.

وی با اشاره به اینکه آموش قبل از ورود افراد به بازار شرط اصلی است، خاطرنشان کرد: سهامداران با کمک گرفتن از صندوق‌های سرمایه‌گذاری و با نگاهی بلندمدت می‌توانند سرمایه‌های خود را به سمت بازار آورده تا تولید کشور را به رونق مورد نیاز برسانند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس افزود: به طور کلی اقدامات خوبی از سوی سازمان بورس به منظور حمایت از سهامداران و سرمایه‌های آنان صورت گرفته و یا در حال انجام است که می‌توان به اجرای طرح بیمه سهام اشاره کرد که با اجرای آن شاهد کاهش رفتار هیجانی سهامداران در بازار بودیم.

میرتاج‌الدینی عنوان کرد: با استفاده از ابزار‌های نوین مالی در بازار سرمایه، می‌توان آینده‌ای پررونق را برای بازار متصور شد و شاهد ورود دوباره نقدینگی سهامداران به بورس بود که در سال‌های گذشته با ترس از دست دادن سرمایه‌های خود در بورس تحت تاثیر تداوم ریزش‌ها، تصمیم به خروج از این بازار و سرمایه‌گذاری در دیگر بازار‌های مالی داشتند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده