تاریخ: ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۷:۲۰
بازدید: ۱۳۹
کد خبر: ۳۰۶۷۹۱
سرویس خبر : انرژی
نماینده مجلس:

حوزه انرژی نیاز به سرمایه‌گذاری دارد

‌می‌متالز - محمد خدابخشی گفت: با وجود نقدینگی موجود در جامعه باید از مسیر بازار سرمایه، بستری برای هدایت نقدینگی‌ها به سمت تولید و سرمایه‌گذاری در بخش انرژی در نظر گرفته شود.

به گزارش می‌متالز، محمد خدابخشی نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی به موضوع ناترازی در حوزه انرژی اشاره کرد و گفت: ما در حوزه برق باید ۱۵ هزار مگاوات برق تولید می‌کردیم که محقق نشد و همین خاموشی‌ها و نیاز کشور به تولید بیشتر برق نشان می‌دهد که این حوزه نیاز به سرمایه گذاری دارد تا پروژه‌های انرژی تکمیل شوند.

وی با اعلام اینکه مهم‌ترین صنعت برای تحقق سودآوری و جذابیت سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف اقتصادی کشور، حوزه انرژی است، عنوان کرد: با توجه به اینکه تقاضا برای این حوزه بالا بوده و امکان توسعه برای آن در کشور وجود دارد، لذا مساله تامین مالی و سرمایه‌گذاری در پروژه‌های انرژی یکی از مهم‌ترین موضوعات پیش روی کشور است.

این نماینده مجلس در ادامه اظهار کرد: با وجود نقدینگی موجود در جامعه باید از مسیر بازار سرمایه، بستری برای هدایت نقدینگی‌ها به سمت تولید و سرمایه‌گذاری در بخش انرژی در نظر گرفته شود چرا که می‌توان به پشتوانه همین نقدینگی موجود به سمت تامین مالی در پروژه‌های مهم انرژی حرکت کرد.

خدابخشی خاطرنشان کرد: تلاش برای تامین مالی پروژه‌های انرژی می‌تواند نقدینگی‌ها را به سمت تولید و توسعه اقتصاد کشور هدایت کند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده