تاریخ: ۰۵ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۱:۵۳
بازدید: ۱۲۱
کد خبر: ۳۰۴۰۲۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس کمیسیون عمران مجلس عنوان کرد:

افزایش انگیزه سرمایه‌گذاری در بورس با کاهش زمان واریز سود مجامع

‌می‌متالز - محمدرضا رضایی کوچی گفت: با اقدام سازمان بورس مبنی بر کاهش زمان واریز سود ناشران به ۴ ماه نقدینگی‌های مردم به سمت بازار سرمایه سوق داده شده و صرف توسعه و رونق تولید و زیرساخت‌های مهم کشور خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، محمدرضا رضایی کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس در رابطه با اقدام سازمان بورس مبنی بر کاهش زمان واریز سود ناشران از ۸ به ۴ ماه گفت: با این اقدام سازمان به طور قطع مردم بیش از گذشته جذب بازار سرمایه و سرمایه‌گذاری در آن می‌شوند.

وی با تاکید به اینکه بازار سرمایه باید نقدینگی‌ها را به سمت خود جذب کرده و آن را برای توسعه و رونق تولید به کار گیرد، اظهار کرد: با جذب سرمایه‌های مردم، نقدینگی به جای سوق یافتن به سمت بازار‌های دلالی، به سمت بازار سرمایه سوق داده شده و صرف پروژه‌های عمرانی و زیرساخت‌های مهم کشور خواهد شد.

رضایی کوچی ادامه داد: برخی اقدامات به جلب اعتماد مردم به بورس کمک کرده و انگیزه مردم را برای سرمایه‌گذاری در آن افزایش می‌دهد. به طور کلی، اقدامات اخیر بورس نسبت به گذشته بسیار بهتر شده و به روند رو به رشد بورس و محقق شدن اهداف آن کمک می‌کند.

نماینده مردم شهرستان‌های جهرم و خفر در خانه ملت خاطرنشان کرد: رونق تولید و ایجاد اشتغال دو مقوله مهمی هستند که کشور به آن نیاز دارد؛ بنابراین اقداماتی که بتواند به این دو مقوله اساسی کمک کند از نظر دولت و مجلس بسیار مثبت ارزیابی می‌شود.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده