تاریخ: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۵۷
بازدید: ۱۱۳
کد خبر: ۳۰۱۴۰۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
یک کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد؛

بازار در انتظار عرضه‌های اولیه/ هر هفته یک عرضه اولیه داشته باشیم

‌می‌متالز - وداد حسینی گفت: با توجه به جریان ورود نقدینگی به بازار سهام، یکی از اقدامات موثر در کاهش ریسک بازار، افزایش عرضه‌های اولیه در بورس و فرابورس است. با ورود شرکت‌های جدید به این بازار، هم نقدینگی به سمت بازار اولیه و بنگاه‌های اقتصادی هدایت می‌شود و هم سهامداران بازدهی مناسبی کسب کرده و حضور ماندگارتری در این بازار خواهند داشت. به نظر می‌رسد در شرایط فعلی می‌توان هر هفته حداقل یک شرکت جدید در بازار عرضه کرد.

به گزارش می‌متالز، وداد حسینی مشاور مدیرعامل شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار با اشاره به رشد بازار سهام در روز‌های اخیر بیان کرد: با توجه به جریان ورود نقدینگی به بازار سهام، یکی از اقدامات موثر در کاهش ریسک بازار، افزایش عرضه‌های اولیه در بورس و فرابورس است. با ورود شرکت‌های جدید به این بازار، هم نقدینگی به سمت بازار اولیه و بنگاه‌های اقتصادی هدایت می‌شود و هم سهامداران بازدهی مناسبی کسب کرده و حضور ماندگارتری در این بازار خواهند داشت. به نظر می‌رسد در شرایط فعلی می‌توان هر هفته حداقل یک شرکت جدید در بازار عرضه کرد.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه با اشاره به وضعیت رشد متعادل‌تر بورس در هفته‌های اخیر نسبت به سال ۱۳۹۹، اظهار کرد: اقداماتی همچون افزایش دامنه نوسان معاملات و همچنین ورود برخی شرکت‌های جدید به بازار سرمایه در رشد متعادل‌تر بازار سهام و همینطور کاهش صف‌های خرید و فروش موثر بوده است. در مجموع هرچه رشد بازار سرمایه ملایم‌تر باشد، ماندگاری سرمایه‌گذاران در این بازار نیز افزایش خواهد یافت.

وی در ادامه گفت: همچنین افزایش سرمایه شرکت‌ها از محل آورده نقدی و مطالبات سهامداران نیز می‌تواند در هدایت نقدینگی به سمت بنگاه‌های تولیدی موثر باشد. برخی امتیازات مثل معافیت‌های مالیاتی به شرکت‌ها جهت انجام افزایش سرمایه، می‌تواند در ترغیب ناشران به افزایش سرمایه موثر باشد. البته با توجه به مفاد قانون تجارت، فرآیند افزایش سرمایه شرکت‌ها چند ماهی زمان می‌برد، اما شاید تسریع این فرآیند، منجر به تشدید جذابیت افزایش سرمایه برای ناشران شود.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده