تاریخ: ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۲۳
بازدید: ۱۹۶
کد خبر: ۵۲۴۰۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
با صدور ۱۹۸ هزار کد جدید در ۵ ماه اول سال:

خانواده سهامداران ایران از ۱۱میلیون هم عبور کرد/ اثر دو عامل در جذب تازه نفس ها

می متالز - خانواده سهامداران ایران با صدور ۱۹۸ هزار کد جدید در ۵ ماه اول سال برای اولین بار به ۱۱ میلیون و ۴۲ هزار نفر رسید و رونق بازار و عرضه اولیه نه شرکت منجر به ورود سرمایه گذاران تازه نفس شده است.
خانواده سهامداران ایران از ۱۱میلیون هم عبور کرد/ اثر دو عامل در جذب تازه نفس ها

به گزارش می متالز، آخرین آمارها از تعداد کدهای بورسی صادره از سوی شرکت سپرده گذاری مرکزی نشان می دهد با صدور 198 هزار کد جدید در 5 ماه اول سال، تعداد کدها به 11 میلیون و 42 هزار کد رسیده است. همچنین با صدور 92 جدید برای سرمایه گذاران خارجی آمار این گروه هم به 1366 کد بالغ شد.

براساس این گزارش، با بررسی های جزئی تر مشخص می شود دو عامل رونق ماه های اخیر بازار (به دلایل مختلف از جمله رکود بازارهای رقیب و خوش بینی به آینده تحولات سیاسی و...) و عرضه اولیه نه شرکت سرمایه گذاری صدر تامین، کشت و صنعت شریف آباد، ژلاتین کپسول، پلی پروپیلن جم، سیمرغ، دارویی ره آورد تامین، پتروشیمی نوری، پخش هجرت و غلتک سازان سپاهان هم موجب سیر صعودی متقاضیان دریافت کد طی دو ماه گذشته شده است.

به طوریکه بعد از صدور 55، 39 و 23 هزار کد در سه ماه فرورین، اردیبهشت و خرداد، طی تیرماه و سه هفته مرداد بیش از 34 و 47 هزار کد صادر شده که حکایت از ورود سرمایه و سرمایه گذاران تازه نفس به بازار سهام دارد.

در این میان طی تیر ماه با صدور 34 هزار کد جدید، خانواده سهامداران بازار سرمایه ایران به 10 میلیون و 995 هزار نفر رسیده بود که این رکورد در ماه گذشته با ورود 47 هزار نفر جدید شکسته و به بیش از 11 میلیون نفر رسید. هر چند از این تعداد حداکثر یک تا 1.5 میلیون نفر در زمره سهامداران فعال هستند.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده