تاریخ: ۰۸ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۳۲
بازدید: ۵۰
کد خبر: ۳۱۸۸۵۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرعامل شرکت کارگزاری راهین مطرح کرد؛

ثبات در سیاست‌گذاری‌ها؛ راهکار حفظ نقدینگی در بازار سرمایه

‌می‌متالز - حسین عادل زاده گفت: از آنجایی که بازار سرمایه در مقایسه با سایر بازار‌ها از پتانسیل بیشتری برای جذب سرمایه‌گذار برخوردار است، سیاست‌گذاران باید از اخذ هرگونه تصمیم خلق‌الساعه بپرهیزند.

به گزارش می‌متالز، حسین عادل‌زاده مدیرعامل شرکت کارگزاری راهین در رابطه با تاثیر ثبات در تصمیمات اقتصادی و سیاسی بر بازار سرمایه، اظهار کرد: اعتماد یکی از مولفه‌های مهم در جذب نقدینگی است، زیرا سرمایه‌گذاران غالبا در محلی که تصمیمات سیاسی یا اقتصادی از ثبات کامل برخوردار نباشد حاضر به سرمایه‌گذاری نخواهند بود.

او افزود: اکنون یکی از دلایل عمق کم بازار سرمایه و کاهش معاملات را می‌توان بحث عدم اعتماد سرمایه‌گذاران نسبت به تصمیمات مسوولان دانست.

مدیرعامل شرکت کارگزاری راهین تاکید کرد: از آنجایی که بازار سرمایه در مقایسه با سایر بازار‌ها از پتانسیل بیشتر برای جذب سرمایه‌گذار برخوردار است به همین خاطر مسوولان باید از اخذ هرگونه تصمیم خلق الساعه بپرهیزند.

عادل زاده گفت: یکی از دلایل تصمیمات خلق‌الساعه در بدنه اقتصاد یا سیاست را می‌توان عدم هماهنگی بین دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها دانست. در صورت عدم کنترل نقدینگی در بازار سهام و خروج سرمایه از بازار شاهد ایجاد تورم و حباب در بازار‌های موازی خواهیم بود.

او در رابطه با وضعیت بازار سهام در نیمه دوم سال، بیان کرد: یکی از عوامل تاثیرگذار بر بازار سرمایه مساله نرخ ارز است، حال باتوجه به برخی مسائل همچون بهبود روابط بین الملل با برخی کشور‌ها نرخ ارز تا پایان پاییز روند با ثباتی را خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت کارگزاری راهین افزود: نوسان جز ذات بازار سهام است. علی رغم گزارش‌های فصلی خوب از سمت شرکت‌ها، اما متاسفانه نقدینگی در بازار کم است؛ اکنون با توجه به تحلیل تحلیلگران و کارشناسان می‌توان گفت بازارسرمایه در سه ماهه چهارم سال عملکرد بهتری را در مقایسه با سایر بازار‌ها ثبت خواهد کرد.

او در رابطه با بحث مزایای متنوع صندوق‌ها و ابزارها، گفت: تنوع ابزار‌ها و صندوق‌ها افزون بر جذب نقدینگی و افزایش حضور سهامداران غیر مستقیم، یکی از مسیر‌های آموزش و فرهنگ‌سازی است.

مدیرعامل شرکت کارگزاری راهین تاکید کرد: صندوق‌ها باید متناسب با ذائقه سهامداران طراحی شوند، در صورت نظارت بر عملکرد صندوق‌ها، رتبه‌بندی و مشخص بودن تعداد هریک از آن‌ها شاهد عملکرد مناسب و رقابت سالم خواهیم بود.

عادل‌زاده در پایان در خصوص ظرفیت بازار سرمایه برای ایجاد کارگزاری‌ها، گفت: تعداد کارگزاری‌ها باید مشخص و شفاف باشد، در صورت نظارت برعملکرد و برخورد با کارگزاری‌های متخلف و جایگزینی کردن آن‌ها شاهد ایجاد رقابت سالم در این صنعت خواهیم بود.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده